Restaurants moeten hun verantwoordelijkheid nemen in de strijd tegen obesitas. Daarom moeten ze standaard kraanwater aan hun gasten voorstellen.
Dat vindt de Local Government Association (LGA), waarin ruim 370 Britse gemeentes zijn verenigd. Hoewel het verplicht is kraanwater aan te bieden, blijkt uit onderzoek van de LGA dat de meeste restaurants alleen kraanwater schenken als gasten er expliciet om vragen. Uit het onderzoek blijkt ook dat 13% van de ouders zich ongemakkelijk voelen om kraanwater te bestellen in plaats van frisdrank.
Acht op de tien mensen drinkt thuis kraanwater, in restaurants is dat maar één op de drie. Izzi Seccombe, woordvoerder van de LGA zegt: “Wij vinden dat je niet moet hoeven vragen om kraanwater.
Sommige mensen denken er niet aan, anderen vinden het raar om te vragen.” Volgens de LGA biedt het zowel voor kinderen als volwassenen een goed alternatief: “Voor kinderen is het een betere keus dan frisdrank en het weerhoudt ouderen er mogelijk van nog een extra alcoholische drank te bestellen.”
Ufi Ibrahim van de British Hospitality Association onderkent dat de strijd tegen obesitas een multidisciplinaire aanpak nodig heeft en belooft met de leden te kijken wat de mogelijkheden zijn om water aan te bieden nog voor mensen om iets anders durven te vragen.
Fotocredits: 'Glass of Ice Water', Sharon & Nikki McCutcheon
Dit artikel afdrukken
Acht op de tien mensen drinkt thuis kraanwater, in restaurants is dat maar één op de drie. Izzi Seccombe, woordvoerder van de LGA zegt: “Wij vinden dat je niet moet hoeven vragen om kraanwater.
Sommige mensen denken er niet aan, anderen vinden het raar om te vragen.” Volgens de LGA biedt het zowel voor kinderen als volwassenen een goed alternatief: “Voor kinderen is het een betere keus dan frisdrank en het weerhoudt ouderen er mogelijk van nog een extra alcoholische drank te bestellen.”
Ufi Ibrahim van de British Hospitality Association onderkent dat de strijd tegen obesitas een multidisciplinaire aanpak nodig heeft en belooft met de leden te kijken wat de mogelijkheden zijn om water aan te bieden nog voor mensen om iets anders durven te vragen.
Fotocredits: 'Glass of Ice Water', Sharon & Nikki McCutcheon
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
In 1968, voor het eerst aan de andere kant van de ‘plas’, bestelde ik ergens twee koffie. De dienster zette twee GRATIS glazen WATER neer! Huh?
De koffie volgde iets later. Een tweede kop ook gratis.
Dat dit kraanwatersysteem ook hier na een halve eeuw eens opgang mag maken. Maar tegen obesitas helpt het niet bijster veel gezien het dikbeeld in de NA straten.
Zou het dan toch eindelijk bij NS enProrail beter gaan , met van Boxtel en een oud Politieman aan het Roer
Net als onder veel meer: spoor- en busstations. Nu zet de NS zijn dorstige gasten voor het blok door in eigen winkeltjes op stations (ook Albert Heijn op een station is van de NS) voor veel geld flesjes water aan te bieden. En nergens een kraan.
Overigens heeft het management van de Spoorwegen zopas ontdekt dat het vervoeren van personen en goederen het doel is van het bestaan; niet de patat en blikjes fris.