Duitsland wil volgend jaar nog meer gasten lokken met haar uitstekende top-gastronomie. De Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) in Frankfurt heeft daarom besloten 'Culinair Duitsland' in 2008 tot een van de thema's te maken voor de internationale marketing.
De vele aan­biedingen van Duitse topkoks zullen via de 29 buitenlandse vertegenwoordigingen van de DZT worden aangeprezen. Daarbij zal de veelzijdigheid van het culinaire aanbod centraal staan. Een belangrijke factor in de promotie van de Duitse drink- en eetcultuur zijn de koks die voor hun werk belangrijke onderscheidingen hebben ontvangen.

Zeven topkoks
Zeven topkoks zullen bij de wervingsacties van de DZT als ambassadeurs optreden. Het zijn Dieter Muller van Restaurant Dieter Muller in het Schlosshotel Lerbach in Bergisch-Gladbach, Claus-Peter Lumpp van Restaurant Bareiss in Baiersbronn, Dieter L. Kaufmann van Restaurant Zur Traube in Grevenbroich, Johannes King van Dorint Sölring-Hof in Rantum, Sven Elverfeld van Restaurant Aqua in Wolfsburg, Thomas Bühner van Restaurant la Vie in Osnabrück en Christian Jürgens van Hotel Burg Wemberg in Wernberg-Köblitz.


Duitslandmenu's
Deze topkoks zullen exclusief voor de DZT zogeheten 'Duitslandmenu's' samenstellen, die steeds de kookfilosofie van de betrokken deelnemers weerspiegelen. Zij zullen daarbij ook de hoogwaardigheid van Duitse producten onder de aandacht brengen.

Wijnen
Het aanbod gaat van asperges tot vis uit Duitse wateren en omvat ook de begeleidende wijnen uit de 13 wijnstreken van het land. Binnenkort verschijnt in het kader van de actie een speciale 'gourmetkalender' waarop menuvoorstellen van de Duitse topkoks staan.

Internationaal
Petra Hedorfer, voorzitter van de raad van bestuur van de DZT, zegt over de campagne: 'Genieten en goede maaltijden spelen bij bezoekers van Duitsland een grote rol. Daarop inhakend willen wij nu bijzondere aandacht vragen voor Duitse topgastronomie als een facet van het reisland Duitsland. Want die kan de internationale vergelijking uitstekend doorstaan.'


bron: tourpress
Dit artikel afdrukken