De verdienmodellen achter de gratis stroom verschillen. Delhaize werkt samen met twee partijen: Nissan en The New Motion, een uitbater van snellaadstations Het eerste half jaar is het gebruik van de laadstations gratis voor iedereen, voor Nissan-rijders blijft het een jaar gratis. Bij de Lidl laadstations moeten klanten een laadpas kopen (voor 5 euro) waarmee ze drie jaar lang maximaal één uur stroom kunnen laden. De accu wordt gevoed met zonnepanelen op het dak van de Lidlwinkel, zodat een duurzame win-win ontstaat: die daken liggen er anders toch maar werkeloos bij.
Fotocredits: Autos Eléctricos, uitsnede, Eneas
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lokkertje in een groen jasje. Tegelijkertijd kun je zoiets moeilijk afkeuren, want het stimuleert elektrisch rijden.
Wellicht nodigt het mensen uit iets langer in de winkel rond te scharrelen, want ondertussen ontvangen ze gratis stroom. Die wordt op die manier direct betaald via de extra aankopen.
Het is natuurlijk makkelijk schieten op deze manier, maar je zoekt er nu eenmaal snel iets achter. Misschien moeten gewoon kijken naar wat voor positiefs het oplevert, die waarde wordt in elk geval door de supers gecreëerd.
Helemaal super! Ik hoop snel op vervolg van dit initiatief in Nederland.
Ik snap inderdaad Lukas' kritische toon niet: wat is er mis met stroom van eigen dak?
Is er toch niks mis met de aardappelen van Lidl? Ze hebben zelf biologische.
Is Nederland misschien een beetje erg zeikerig land geworden? Colruyt, de Belgische successuper, was de eerste die klimaatneutraal werd, terwijl Belgie helemaal niet zo 'christelijk' in de duurzame Baghwan sferen is. Eigenlijk hou ik wel van dat land zonder zo-hoort-het gezeik.
AH, Jumbo en Lidl, kom maar op met je elektrische daken! Dan ga ik ook over op elkektries rijen.
Ha Dick, laat je overstap naar een elektrische auto vooral niet afhangen van de NLse supers. Gewoon doen als je voor bent.
René, wij doen boodschappen met .... de fiets!