Die advertentie heeft iedereen gezien. Hij stond in de kranten. Gé Lommen, hoofdredacteur van FoodPersonality, schreef er in het jongste nummer van zijn blad over: "Andere formules zouden Lidl toch maar in de gaten moeten houden."
Lommen schrijft:
Van Lidl en Aldi verwacht je dat ze in de kranten staan met: voordeel, nog meer voordeel, nog meer voordeel, blijvend voordeel, enzovoort. Maar Lidl gooit het sinds september over een andere boeg.
Hij analyseert vervolgens de serie advertenties van Lidl. Eerst kwam 'Lidl is 50% zuiniger!' waarin Lidl van zijn na- zijn voordeel maakt. De zuinige winkelinrichting spaart nutteloze kosten en energie. 'Met andere woorden', zegt Lommen, 'u, consument, helpt het milieu door bij Lidl boodschappen te doen.'
Toen kwam 'Lidl gaat voor 100%'. Weidemelk, dat doen ze daar gewoon. Dat vindt Lidl belangrijk. Dat doet geen super hen na en zelfs FrieslandCampina niet. Tot slot kwam deze maand 'Lidl gaat voor light'. Lidl heeft het gewicht van al zijn flessen gereduceerd met 30% en laat die voor eenzelfde percentage uit gerecycleerd materiaal bestaan. Beter en zuiniger dus.
En na iedere advertentie vraagt Lidl steeds 'wat betekent dat voor u?' Een beter milieu én voordeel. IJzersterk, concludeert Lommen. Zelfs als andere supers de dingen die Lidl doet ook al doen. De boodschap is namelijk zo helder als water.
In supermarktland gonst het: Lidl rukt op. Dat denk ik ook. Betrokken en op de centen. Het laatste wisten we al, dus daar hoeven ze niet meer mee te adverteren. Het eerste is een ontdekking en een argument om u de schaamte voorbij te laten gaan. Lidl is goedkoop én eerbaar geworden. U kunt nu rustig naar binnen. Goed en goedkoop horen voortaan bij elkaar.
Dit artikel afdrukken
Van Lidl en Aldi verwacht je dat ze in de kranten staan met: voordeel, nog meer voordeel, nog meer voordeel, blijvend voordeel, enzovoort. Maar Lidl gooit het sinds september over een andere boeg.
Hij analyseert vervolgens de serie advertenties van Lidl. Eerst kwam 'Lidl is 50% zuiniger!' waarin Lidl van zijn na- zijn voordeel maakt. De zuinige winkelinrichting spaart nutteloze kosten en energie. 'Met andere woorden', zegt Lommen, 'u, consument, helpt het milieu door bij Lidl boodschappen te doen.'
Toen kwam 'Lidl gaat voor 100%'. Weidemelk, dat doen ze daar gewoon. Dat vindt Lidl belangrijk. Dat doet geen super hen na en zelfs FrieslandCampina niet. Tot slot kwam deze maand 'Lidl gaat voor light'. Lidl heeft het gewicht van al zijn flessen gereduceerd met 30% en laat die voor eenzelfde percentage uit gerecycleerd materiaal bestaan. Beter en zuiniger dus.
En na iedere advertentie vraagt Lidl steeds 'wat betekent dat voor u?' Een beter milieu én voordeel. IJzersterk, concludeert Lommen. Zelfs als andere supers de dingen die Lidl doet ook al doen. De boodschap is namelijk zo helder als water.
In supermarktland gonst het: Lidl rukt op. Dat denk ik ook. Betrokken en op de centen. Het laatste wisten we al, dus daar hoeven ze niet meer mee te adverteren. Het eerste is een ontdekking en een argument om u de schaamte voorbij te laten gaan. Lidl is goedkoop én eerbaar geworden. U kunt nu rustig naar binnen. Goed en goedkoop horen voortaan bij elkaar.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Wel benieuwd of eigen personeelsbeleid van de Lidl al is verbeterd... Eerzaam ben je pas als je je eigen medewerkers ook fatsoenlijk behandelt.
Veerle, zou het bij AH, C1000 of Jumbo beter of slechter zijn dan bij Lidl?
Typisch dat in dit "groene" landje de buitenlandse grootgrutters het voorbeeld moeten geven... Zo viel het mij ook op tijdens mijn recentelijke bezoeken aan de grootgrutters in Frankrijk dat ook daar veel meer aandacht is voor het milieu. Vuilniszakken die volledig composteerbaar zijn, plastic flessen (Vittel) die voor 40% bestaan uit plantaardig "plastic", hele winkelcentra bedekt met zonnepanelen...
@flipse, inmiddels ken je dit groente landje toch wel? Veel lullen, weinig doen. Dat is waar ik me zelf zorgen om maak. Verduurzaming is geen kwestie van praten of rapporten schrijven, acties -hoe klein ook- nemen daar gaat het om.
@dick, Veerle heeft een punt. Aldi (van Lidle weet ik het niet) heeft een zeer werknemeronvriendelijk beleid.
De Heij, kun je je bewering toelichten alsdat Aldi een 'zeer werkgeversonvriendelijk beleid' voert?
Veerle Slegers, wat mankeert aan het personeelsbeleid van Lidl?