Japanners worden al vroeg bewust gemaakt van wat
Wat dat betreft is Japan volgens Van Dongen een echte informatiemaatschappij, waarbij veel informatie eenvoudig is op te vragen. Door die extra informatie besteden Japanners volgens Van Dongen meer geld aan voedsel. Weten doet in dit geval eten.
Bron: Vakblad voor de handel in aard., groenten en fruit - p. 16 met dank aan MKB-net
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dat gaat nou wel weer heel ver. De 'moderne moeder' functie lijkt me al heel wat.
Ja Dick, de dietist is net een duizenddingendoekje.
Hulpmoeder, personal gewichtscoach, stok achter de deur, bestrijder van ondervoeding, vitamineverzekering, redder bij allergie en zo kan ik nog wel uren doorgaan :)
Truste, Karine
De dietist is dus een moderne moeder. 'Surrogaat moeder' klinkt zo lullig.
Haha wat een fijne vraag, ik moest 'm drie keer lezen.
Natuurlijk ligt de basis bij de moeder, dat begint al bij de borst! Samen eten met het gezin, meekijken in de keuken als papa kookt, boodschappen doen, dat is natuurlijk niet te overtreffen.
Maar ik vind het ook mooi meegenomen als een kind op de basisschool wat liefde en kennis van eten meekrijgt. Doe mij maar gezin en school dus, als ik mag kiezen. En dan is die Japanse aanpak wel heel fijn. Gedegen, van hoge kwaliteit en continu (dus geen voedingsprojectje van 3 vrijdagmiddaglesjes, maar dagelijkse kost).
Maar nou ff serieus: wat draagt een dietist bij, wat een moeder - als bron van overdracht van traditie - niet overdraagt als ze zou doen wat wij verwachten dat moeders op hun kinderen (dochters?) overdragen?