Op Engelse sociale media lanceerde McDonald's deze week een reclameboodschap met de oproep 'tussen de lijntjes te lezen'.
Vanaf normale afstand lijkt de afbeelding op een streepjescode. Bekeken van veraf of opzij is de reclameboodschap 'Bring McNuggets' te zien. Dit soort reclameboodschappen is gericht op het onderbewustzijn van mensen.
Het moet een bepaald merk inprenten en zo het gedrag van consumenten beïnvloeden. Ze hoeven maar een fractie zichtbaar te zijn om een effect te hebben, schrijft De Morgen.
Niet alle lezers zijn gecharmeerd van de scheelmakende post van de fastfoodketen.
"Het verpeste zojuist mijn ogen, bedankt McDonald's" en "hier krijg ik migraine van" zijn voorbeelden van reacties. Het bericht lokte alleen al op Facebook duizenden reacties uit. Allemaal gratis reclame.
Dit artikel afdrukken
Het moet een bepaald merk inprenten en zo het gedrag van consumenten beïnvloeden. Ze hoeven maar een fractie zichtbaar te zijn om een effect te hebben, schrijft De Morgen.
Niet alle lezers zijn gecharmeerd van de scheelmakende post van de fastfoodketen.
"Het verpeste zojuist mijn ogen, bedankt McDonald's" en "hier krijg ik migraine van" zijn voorbeelden van reacties. Het bericht lokte alleen al op Facebook duizenden reacties uit. Allemaal gratis reclame.
Tag a mate who should read between the lines... pic.twitter.com/LBaU8wjkdU
— McDonald's UK (@McDonaldsUK) October 15, 2017
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Heb ff gekeken, vanaf 1,5 m van mijn scherm zie ik wel iets van letters, ik geloof dat ik mijn leesbril erbij nodig heb, nee, werkt ook niet. Het is dat ik vooraf wist wat er staat...........en ach, het doet me niks, ik hoef die troep nog steeds niet