Waitrose rolt deze week een TV-offensief uit waarin live-beelden vanaf een 'cow cam' de hoofdrol spelen. Forenzen kunnen de hele dag door op stations live de beelden op de boerderij volgen vanuit het gezichtspunt van Mo. De camera zit op de halsband die Mo toch al draagt om haar gezondheid en gedrag te monitoren.

Liever nog dan onze klanten te vertellen wat we doen, hebben we besloten het ze te laten zien, op een open en eerlijke manier
Waitrose gaat ook beelden van de cow cam gebruiken voor TV-commercials. Met de beelden wil Waitrose laten zien dat de super dierenwelzijn en boerenleven hoog in het vaandel heeft staan. Waitrose belooft bovendien in zijn gedrukte reclamemateriaal alleen echte beelden te gebruiken.
Op deze manier hoopt Waitrose de binding met boeren te versterken en in te spelen op de groeiende behoefte van klanten om meer te weten over hoe hun eten wordt gemaakt en waar het vandaan komt. Vorige week kwam Tesco, de Britse marktleider, onder vuur te liggen toen bleek dat de 'boerderijnamen' die Tesco met datzelfde doel introduceerde, niet naar echte boerderijen verwijzen maar verzonnen zijn.

Waitrose is bovendien de eerste Britse supermarkt die garandeert dat zijn melk van koeien komt die minstens 100 dagen per jaar buiten grazen. Dat moet Mo ook laten zien. "Wij hebben nooit genoegen genomen met mindere kwaliteit, en zullen dat ook nooit doen", zegt Rupert Thomas, Marketing Director van Waitrose. "Liever nog dan onze klanten te vertellen wat we doen, hebben we besloten het ze te laten zien, op een open en eerlijke manier."

Fotocredits: DailyMail
Dit artikel afdrukken