De sponsoring van sportevenementen door aanbieders van fastfood en gesuikerde dranken staat al geruime tijd onder druk.
De valse associatie tussen sport en ongezond eten is een doorn in het oog van voorvechters van een gezonde leefstijl.
Tweets van populaire sporters kunnen daar weer een nieuwe en in beginsel krachtige dimensie aan toevoegen.
Het zou immers wat zijn als de organisatie van de Spelen dergelijke meningsuitingen zou verbieden om zijn budgetten niet in gevaar te brengen.
De langste rij in het Olympisch Dorp staat elke dag bij deze ongezonde vreetschuur. Bizar! Niets met sport te maken. pic.twitter.com/Eev7WRSlsM
— Bauke Mollema (@BaukeMollema) August 8, 2016
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
NOC / NSF stuurt turntopper Yuri van Gelder naar huis die naar verluid iets te diep in het glaasje van hoofdsponsor van het Nederlands Olympisch Commitee gekeken heeft...
Inderdaad Niels, ik zie een mooie, 'heerlijk heldere' toekomst in de reclame voor Van Gelder weggelegd.
Leve de dubbele moraal.
Je hoeft er niet voor naar het theater en kunt Zondag met Lubach overslaan. Deze veel leukere humor gebeurt gewoon. In alle ernst.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij naar huis is gestuurd omdat hij buiten het Holland Heineken Huis bier van de concurrentie heeft genuttigd. Als we dat toestaan is het eind zoek.
Sneu voor die jongen. Je viert met je Braziliaanse vriendin dat je de finale op de OS hebt gehaald en drinkt een biertje (2?). Je bent 34 en de bobos, inclusief de potentaat Hendriks, hebben een hekel aan je, en grijpen hun kans.
Maar goed dat daargelaten: Sport en dranksponsors. En kinderen onder de twaalf kijken geen tv. Schaam je Heineken. En NOC.