Een varken heeft maar 2 haasjes. Dus wat doe je als je ze toch OK in de bonus wilt verkopen en er zijn er niet genoeg met een welzijnsster? Dan plak je er een gezond Vinkje op. OK?
Deze prijspromotie ligt op dit moment in de winkels bij Albert Heijn.
Het is een beetje zuur, omdat het bij Kassa dit weekend nog eens haarfijn werd uitgelegd. Omdat er niet genoeg gelukkige hazen van het varken zijn, knallen supers met gewone.
Albert Heijn zette er afgelopen week om er toch nog iets goeds van te maken maar zo'n groen Vinkje op. Dat betekent dat je het iedere dag mag eten. Een consument wil zijn geweten immers sussen. Is het niet links- dan maar rechtsom.
Nou klopt deze susserij eigenlijk niet, want van de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum moeten we rood vlees minderen. Ook varkenshazen horen tot het rode vlees.
Vinden we zulk knallen OK? En wat zou Vinkje van dit gebruik van zijn logo vinden?
Fotocredits: Foodlog Media
Dit artikel afdrukken
Het is een beetje zuur, omdat het bij Kassa dit weekend nog eens haarfijn werd uitgelegd. Omdat er niet genoeg gelukkige hazen van het varken zijn, knallen supers met gewone.
Albert Heijn zette er afgelopen week om er toch nog iets goeds van te maken maar zo'n groen Vinkje op. Dat betekent dat je het iedere dag mag eten. Een consument wil zijn geweten immers sussen. Is het niet links- dan maar rechtsom.
Nou klopt deze susserij eigenlijk niet, want van de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum moeten we rood vlees minderen. Ook varkenshazen horen tot het rode vlees.
Vinden we zulk knallen OK? En wat zou Vinkje van dit gebruik van zijn logo vinden?
Fotocredits: Foodlog Media
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Voldoet het varkenshaasje aan de eisen van het groene vinkje?
Zo ja, niets aan de hand.
Albert Heijn wil op elk product een logo. Als een product voldoet aan de eisen van het logo is dat prima.
Als het logo dan schijnbaar niet goed werkt of de verkeerde indruk wekt is dat een discussie waard over het logo, niet over het product.
Wat hier niet klopt is dat varkensvlees van AH een BLK ster heeft. Echter als er een aanbieding is dan gaat opeens de ster eraf. En komt er een vinkje op. Dat is omdat er onvoldoende aanbod is. Mijn probleem is dat de consument niet door heeft wat hier gebeurt. Met andere woorden: de consument wordt voor de gek gehouden.
Waarom moet het haasje in de aanbieding? Het is toch een exclusief product. Dan kun je dat toch voor een mooie prijs verkopen. Doe dat dan ook!!
De supermarkten hebben gezegd dat ze het varken van morgen in de winkel leggen. Maar houden zich dus niet aan hun woord.
Als boeren kunnen we dat niet alleen handelen en zijn we de hulp van NGO's nodig. Ik zie ze als waakhond....
Boeren moeten transparant zijn. Supers zouden jullie misschien ook transparant kunnen worden richting de consumenten? En niet alles verhullen in verband met de eeuwige lage prijs voor de consument of de concurrentie om de klant.
Daarom moeten we deze casussen tot in den treuren bespreken totdat de mentaliteit is veranderd.
Weet een Foodlog Heijnganger of op andere varkensdelen in de winkel vinkjes staan?
Op zijn minst in heel veel gevallen (als ze aan de criteria van het Groene Vinkje voldoen) en zeker voor varkenshaasjes.
Dick, ik begrijp je antwoord niet. Op zijn minst in heel veel gevallen en zeker voor haasjes?
'Op zijn minst in veel gevallen', vertaald naar goed Nederlands: op alle varkvlees van Heijn. Maar 'zeker voor haasjes', dan toch weer niet voor heel het vark
Je woont bij een Heijn om de hoek, ga even kijken, ben je er meteen even uit.