In het vierde kwartaal van vorig jaar heeft Ahold 10% minder winst geboekt dan het jaar daarvoor. De nettowinst kwam uit op 215 miljoen euro, tegen 240 miljoen euro in 2012. Het verschil komt met name op het conto van beëindigde activiteiten. Ahold wist het bedrijfsresultaat met bijna 2% te verhogen tot 311 miljoen euro dankzij een kostenbesparingsprogramma, meldt BNR.
Ahold schrijft de mindere resultaten toe aan 'de moeilijke economische omstandigheden en het magere consumentenvertrouwen', waardoor klanten terughoudend zijn in hun uitgaven en goed op de prijs letten.
Dit artikel afdrukken
Ahold schrijft de mindere resultaten toe aan 'de moeilijke economische omstandigheden en het magere consumentenvertrouwen', waardoor klanten terughoudend zijn in hun uitgaven en goed op de prijs letten.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Zou de door AH zélf ingezette prijzenslag ook niet als een boomerang gewerkt hebben?
Kun jij je voorstellen dat ze dat ingecalculeerd hebben? Om het anders te zeggen: iets anders bleek belangrijker dan geld.
NB: ik denk dat jij nog steeds niet blij wordt van dat motief, maar toch.
Eerlijk gezegd niet, Dick. Daar begin je toch geen prijzenoorlog voor? Maar leg eens uit?
Marktaandeel , imago - nog steeds de duurste - , bekendheid, populariteit bij de boeren?
Marktleider plofkip blijven? Dat is gelukt!
En dan durven zeggen dat volksgezondheid boven verkoopcijfers gaat!
Not guilty, your honour
Die talloze lollige spotjes moeten trouwens een vermogen kosten.
Je had al begrepen dat AH niet meer mijn favoriete super is?
AH - je kon het hier meermalen lezen - zette Jumbo klem tussen zichzelf en Lidl om zijn positie te behouden. Dat vinden ze belangrijker dan geld. De markt gaat even niet om geld, maar om positie.
Het lijkt mij eerder dat AH klem komt te zitten tussen de groeicijfers van Jumbo en Lidl, Dick... Luisteren naar welwillende klanten, die niets kopen voor Macchiavelli-verhalen.