De hard-discounters Lidl en Aldi schuiven steeds verder op richting de 'normale' supermarkten. Lidl maakte vandaag bekend te experimenten met de verkoop van verse vis - vooralsnog bij de Belgische filialen. Het gaat in alle gevallen om vis met een duurzaamheidscertificaat. Of Lidl ook in Nederland verse vis gaat brengen, wordt nog onderzocht. Aldi waagt zich zelfs aan de koelverse sushi. Dat meldt de Levensmiddelenkrant.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Mag dat niet dan? Als het ze omzet levert en de kwaliteit is goed en vooral dat de cnsument het lekker vind smaken en ervoor terugkomt is dat toch alleen maar goed voor die winkels?
Astrid, er staat toch nergens dat het niet mag? Het is nieuws: de discounters maken een nieuw productsegment beschikbaar waarmee ze een nog grotere concurrent worden van de reguliere supers.
Nou, dat is dus wat ik me afvraag wat voor nieuws dit dan is, ik heb echt zoiets van 'nou en, ze gaan het verkopen, is toch geen schandaal ofzo?' Ik vind het in mijn ogen dus geen nieuws, gewoon een vaststaand feit die ik als consument ook kan zien als ik bij de Aldi loop "he, ze gaan nu ook .... verkopen' Dat is geen nieuws naar mijn idee. Dus vandaar mijn beetje sarcastische reactie of het dan niet zou mogen
Dat is boeiend Astrid. Waarom denk je dat dit geen nieuws is? Ik vind het nl. geweldig nieuws. Maar het bericht geeft geen enkel oordeel. Toch lees jij dat er kennelijk in. Waarom boeit me mateloos.
Ik zie het pas als nieuws als ze iets heeeeeeeeeeel anders gaan verkopen dan je zou denken, bijv verzekeringen, vakantiebestemmingen, grote apparaten als witgoed enz. Iets wat totaal niet in het beeld van een supermarkt past. Verse vis enz past daar gewoon in, dan is het slechts een verbazend optrekken van de wenkbrauwen als je het ineens de schappen ziet liggen. Dat zijn dingen die voor mij niet in de krant of op een site als foodlog hoeft, dat kunnen ze gewoon in hun eigen folders zetten met "nieuw in het assortiment" erboven. Hier is het slechts een kanttekening voor het geval je het in de folders van de Aldi gemist mocht hebben, vind ik geen echt nieuws.