Nieuw bewijs voor de stelling dat de snackbar nog lang niet dood is. McDonald's heeft volgens vakblad de Snackkoerier een overweldigend succesvol vierde kwartaal achter de rug. Er werd meer dan twee keer zo veel winst gemaakt dan in dezelfde periode een jaar eerder. De cafetariaketen noteerde een nettowinst van 1,24 miljard dollar, tegen 608 miljoen dollar in 2005. Een gezonder aanbod was daar mede verantwoordelijk voor.
De winst kwam vooral door de verkoop van fast-casual dining keten Chipotle, maar daarnaast door de koerswijziging van het concern, met duurdere en gezondere gerechten zoals salades, kipbroodjes. In Nederland is sinds deze maand ook kindermenu Happy Meal 'verantwoord' gemaakt, met de toevoeging van Danoontje Snack en Zonnatura Kikker Knijpfruit.
Verantwoord frituren deden ze al:
McDonald’s is continu bezig het menu zo aan te passen dat iedereen een verantwoorde keuze kan maken. Daarmee levert McDonald’s een bijdrage aan een bewuste leefstijl.
Zijn er nog mensen die naar de snackbar durven om een onverantwoorde, onbewuste keuze te maken?
Dit artikel afdrukken
De winst kwam vooral door de verkoop van fast-casual dining keten Chipotle, maar daarnaast door de koerswijziging van het concern, met duurdere en gezondere gerechten zoals salades, kipbroodjes. In Nederland is sinds deze maand ook kindermenu Happy Meal 'verantwoord' gemaakt, met de toevoeging van Danoontje Snack en Zonnatura Kikker Knijpfruit.
Verantwoord frituren deden ze al:
McDonald’s is continu bezig het menu zo aan te passen dat iedereen een verantwoorde keuze kan maken. Daarmee levert McDonald’s een bijdrage aan een bewuste leefstijl.
Zijn er nog mensen die naar de snackbar durven om een onverantwoorde, onbewuste keuze te maken?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Vergeet ook deze link niet (onderzoek Kirsten van Gorkum, WUR).
Jammer dat de hamburgerketens in Nederland de "low-carb"-aanhangers nog niet bedienen, zoals Max in Zweden. De toegevoegde waarde van het kleffe broodje heb ik nog nooit ontdekt.
Gezond ? 't mocht wat. Laten ze eerst eens wat aan de ranzige smaak doen.
Daar wordt aan gewerkt terwijl u wacht.....
Paul Bocuse, de tegenstander van fastfood gaat zelf in de fastfood wereld binnenstappen. Onder het motto if you can't fight them, join them!
Deze concurentie uit onverwachte hoek zal ze wellicht aan het werk zetten?
Eric, 'low carb' is vlgs onderzoeksbureau[url=http://www.foodnavigator.com/news/ng.asp?n=73605-mintel-gnpd-cholesterol]Mintel[/url de aftocht aan het dekken. Het aantal productintroducties in deze categorie nam significant af:
low-carb products continued to decline in popularity with consumers. The category posted only 500 global food introductions in 2006, less than half the level of launches achieved in the same category in 2005, and only 15 percent of the launches introduced during its peak in 2004.
Dat wordt dus weer zelf meenemen ;-)