image


Albert Heijn begint een groot offensief om de verkoop van biologisch assortiment te stimuleren. De marktleider verspreidt deze week huis aan huis vijf miljoen biologische tassen.
Klanten kunnen de tassen met korting laten vullen in de ruim 700 supermarkten. De tas is goed voor 15 procent korting op het gehele assortiment van AH Biologisch. Dit is het grootste biologische initiatief ooit in de Nederlandse supermarkten.

De Biologische Weken bij AH beginnen vandaag en duren twee weken. Landbouw-minister Gerda Verburg neemt maandagmiddag enkele biologische producten in ontvangst bij AH XL aan de Elandstraat in Den Haag. Recordomzet
Albert Heijn hoopt met de uitdeelactie van vijf miljoen biotassen een recordomzet in biologisch te verwezenlijken. 'De biologische Weken worden al enkele jaren gehouden bij Albert Heijn, maar we hebben het nog niet eerder op deze schaal aangepakt', vertelt AH-woordvoerder Els van Dijk. 'Met de biologische tassen willen we klanten die niet bekend zijn met biologisch stimuleren om biologische producten te proberen. Daarnaast willen we klanten die regelmatig biologische producten kopen voller maken. We hopen dat deze klanten naast de vaste aankopen ook voor hun onbekende producten zullen aanschaffen.'

Inschatten
De zegsvrouw zegt geen cijfers paraat te hebben van de omzetstijgingen tijdens de Biologische Weken in voorgaande jaren. 'Voor dit jaar is het bovendien extra lastig inschatten, omdat we nog niet eerder biotassen huis-aan-huis hebben verspreid.'


AH heeft in het supermarktkanaal een marktaandeel van 60 procent binnen het biologische segment en introduceerde in 1998 voor het eerst biologische producten onder het huismerk.

bron: Distrifood
Dit artikel afdrukken