Ik ben toch zo benieuwd hoe Heineken een vuurtje gaat stoken onder het schap van Albert Heijn en ervoor kan zorgen dat de Duvels niet mee gaan fikken.

Plaatjes en tekst helpen kennelijk niet meer om Bockbier te verkopen, dus heeft de bierbrouwer verzonnen om 'de typische herfstgeur van een brandende open haard' in te zetten om kopers te verleiden.
Het is voorlopig een proefje dat de komende twee weken in vier supermarkten wordt uitgevoerd. Lukt het dan gaat het pas echt los. Dit zegt een bericht ervan:

'Instore marketing heeft alles te maken met verleiding', aldus Jurgen Mohr, Trade & Instore manager bij de bierbrouwer.

'Zintuigen zijn een belangrijk onderdeel van het verleiden. Wij doen een voorzet voor de ambiance waarin je in deze tijd thuis bockbier drinkt.'

Afhankelijk van de uitkomsten van deze proef zal Heineken mogelijk vaker geurmarketingtechnieken gaan toepassen.De supermarkten waar het publiek nu al 'getrakteerd' wordt op de associatie met deherfst zijn C1000-vestigingen in Hoofddorp, Leiderdorp en Nieuw Vennep en een winkel van Super de Boer in Leimuiden


Stel je voor dat het lukt, moeten we ons dan bergen? Straks doet ieder merk iets met geur. Bock doet de haard. Anderen volgen op de voet met 476 andere geuren. Je neus wordt horendol voor het schap. Naast je eigen iPod als muzakbeschermer, neem je straks ook een knijper mee. Voor je eigen beleving, want zo hoort dat tegenwoordig. Iedereen in zijn eigen wereldje al ben je ergens anders.

Wie gaat even ruiken en vertelt me dat ik me sowieso onterecht opwind over geurmeur in de super?


Dit artikel afdrukken