Supermarkten benadrukken dat ze net als kleine winkels voor bewuste consumenten hun eten kopen bij de boer. De Britse super Tesco's maakt er een formule van.
Bij het Londense metrostation Goodge Street opende Tesco FARM, een to-go concept. De boer achter de producten vormt een centraal element in de communicatie. De naam Boerderij maakt dat onmiddellijk duidelijk.
In de winkel wordt volgens het bedrijf food we love form farms we trust verkocht.
Het menu bestaat uit vers klaargemaakte maaltijden voor een nette prijs tussen £5.50-£6, meldt Retail Analysis Het concept voelt nog aan als een proef. Als het gaat lopen, moeten kleine restaurateurs en winkeliers die zich met gezellige boeren probeerden te onderscheiden weer iets nieuws verzinnen.
Retail Analysis schrijft heel positief te zijn over het concept: "De keuze voor kwaliteit en de concurrerende prijs van het menu onderscheidt het van andere To-Go concepten. De focus op de herkomst van producten past bij wat mensen willen."
Een belangrijk deel van het kritische publiek zal, zo verwachten wij, zich afvragen hoe mondiaal opererende concerns duurzaam kunnen zijn. Toch waagt het doorgaans kritische Oxfam-Novib zich al enkele jaren aan dit oordeel waaraan de organisatie haar naam en eer verbindt.
Fotocredits: Retail Analysis
Dit artikel afdrukken
In de winkel wordt volgens het bedrijf food we love form farms we trust verkocht.
Het menu bestaat uit vers klaargemaakte maaltijden voor een nette prijs tussen £5.50-£6, meldt Retail Analysis Het concept voelt nog aan als een proef. Als het gaat lopen, moeten kleine restaurateurs en winkeliers die zich met gezellige boeren probeerden te onderscheiden weer iets nieuws verzinnen.
FARM Opens for Business in #Tesco Metro http://t.co/ddePV2c8cW pic.twitter.com/KdA5oSPrZK
— Kantar Retail (@kantarretail) March 23, 2015
Retail Analysis schrijft heel positief te zijn over het concept: "De keuze voor kwaliteit en de concurrerende prijs van het menu onderscheidt het van andere To-Go concepten. De focus op de herkomst van producten past bij wat mensen willen."
Een belangrijk deel van het kritische publiek zal, zo verwachten wij, zich afvragen hoe mondiaal opererende concerns duurzaam kunnen zijn. Toch waagt het doorgaans kritische Oxfam-Novib zich al enkele jaren aan dit oordeel waaraan de organisatie haar naam en eer verbindt.
Fotocredits: Retail Analysis
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook