Kan het nog simpeler?

image Ik hou de concurrentie bij en koop dus regelmatig verkleed als klant een flesje. Zaterdag viel me bij Albert Heijn (Utrecht, Twijnstraat) op dat vooral jonge mensen steeds bleven staan bij de Tulipe 2004 rood (AC Bordeaux, 'een waarborg voor hoge kwaliteit' aldus het achteretiket) van Ilya Gort. Je-weet-wel, de Nederlandse componist van reclame-tunes die in wijn ging en zelf de levende karikatuur van zijn franse wijnboeren-logo werd.

Veel gehoord commentaar op de onbeschaamde uitnodiging op het flessenlabel: 'die's leuk!' En na wat liefkozende blikken gingen de flessen dan in het karretje. Soms een paar tegelijk.
Knap, want zelfs voor de correcte prijs van deze wijn, heeft AH wijnen die jonge mensen met meer plezier zullen drinken.

Verpakkingsteksten doen het dus wél - kennelijk juist als ze recht en onbeschaamd op het doel afgaan. Prachtige schappromotie dus, waar je zelfs geen bonusactie voor hoeft te doen. Sommige dingen zijn zo basaal dat je ze niet kunt bedenken. Stom dus dat ik het m'n mond niet uit krijg: NEEM MIJ!!!! Heel stom zelfs, want het publiek had er zaterdag overduidelijk geen problemen mee.

Gort weet het altijd met weinig middelen te regelen, cq. aan zijn promotie-acties meteen weer wat te verdienen. Labeltje op de fles = reclame voor zijn nieuwe boek (na het vorige, waarvoor hij ***-chef Jonnie Boer wist te strikken). Een weblog, gewoon via de kant-en-klare service van Ilse Media! Natuurlijk meteen met een etiketten-ontwerp wedstrijd, die de kosten van een ontwerper weer uitspaart.

Petje af Ilya!!!

Dit artikel afdrukken