"Met de belangrijke feestmaand december in aantocht zal Albert Heijn het accent moeten verleggen. Wat Boer betreft moeten klanten meer dan nu het geval is het gevoel krijgen dat ze in een kwalitatief hoogwaardige supermarkt hun boodschappen doen", schrijft het FD.
Boer zegt daarmee nadrukkelijk dat AH zijn imago scheef heeft getrokken en weg moet blijven van een verdere prijsspiraal die het bedrijf omzet kost in plaats van brengt. Een verdere prijzenslag bedreigt het imago en de omzetcapaciteit van de Zaanse super.
Op 11 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Henric, ik vind Patrick altijd heel duidelijk, alleen niet erg tactisch.
Als hij niet doorslaat, en die grens een beetje bewaakt, dan kan hij een zinvolle bijdrage leveren.
Riny, rake opmerkingen roepen doe je op Telegraaf.nl. Op Foodlog is het een goed gebruik je opmerkingen toe te lichten.
@Dick B., in communicatie over veilig-eten zit de boodschap dat het eten eigenlijk niet veilig is.
Inderdaad, Niels. Voelde jij je ook zo genaaid toen AH met zijn eerste grote prijsverlagingsactie kwam? Hadden wij dus jarenlang te veel betaald.
Door gewenning aan de herhaling is de intensiteit van dat gevoel inmiddels merkwaardigerwijs wat gesleten.
Leuk vak heb jij trouwens.
Als Catootje je vragen mag: Zie jij intussen mogelijkheden voor het ESBL- en MRSA-vrije vlees waar we het hier eerder over hadden? Zou dat niet leuk passen in het assortiment van de ideale kruidenier, of de leidende kwaliteitssuper die AH pretendeert te zijn?
In elke actie op prijs zit de boodschap dat het eigenlijk te duur is.