Volgens Rabobankanalist Patrick Roquas zijn de prijsverlagingen van AH niet bedoeld om een prijzenoorlog te ontketenen. Het is het supermarktconcern vooral te doen om het verbeteren van zijn 'dure' imago. In de perceptie van klanten is AH een dure super en daar wil het concern graag verandering in brengen.
De overige supers in Nederland hebben inmiddels vrijwel allemaal op de prijzenslag van AH gereageerd door ook prijzen te verlagen. Marktonderzoek Joop Holla van GfK Panel Services duidt deze acties in het AD als volgt: 'Ze verdedigen, maar vallen niet aan'. Ook hij ziet nog geen prijzenoorlog ontstaan.
AH zelf is van plan de komende weken nog meer producten in prijs te verlagen. 'Maar het is niet onze bedoeling om de markt in beweging te brengen,' zegt de woordvoerder van het concern in het AD.
Dit artikel afdrukken
De overige supers in Nederland hebben inmiddels vrijwel allemaal op de prijzenslag van AH gereageerd door ook prijzen te verlagen. Marktonderzoek Joop Holla van GfK Panel Services duidt deze acties in het AD als volgt: 'Ze verdedigen, maar vallen niet aan'. Ook hij ziet nog geen prijzenoorlog ontstaan.
AH zelf is van plan de komende weken nog meer producten in prijs te verlagen. 'Maar het is niet onze bedoeling om de markt in beweging te brengen,' zegt de woordvoerder van het concern in het AD.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Maw AH draait, en weet zelf niet eens wat het wil.....en zegt......
In eerdere persberichten van de NOS las ik toch echt dat het om LIDL ging en dat het een oorlogsverklaring was.
AH zeker 6 maand over het 'strijdplan' vergaderd, met al zijn 'managers' die op de lijn van groei denken en beloont worden met bonus?
Laat me raden, al deze personen kwamen met de conclusie dat,
-als je markt aandeel verloren hebt.
-je dit weer terug pakt door een prijzen oorlog?
Wedden???????
En elkaar aanpraten van probleem analyses en ingewikkelde modellen....
Wedden????????
Volgens mij is het heel simpelweg, als LIDL meer vestigen bouwt, of anderen.
En je hebt als AH voor die tijd al een plus 30% markt aandeel.
Dan is het toch logisch dat je marktaandeel automatisch verkleint????
Maar nee AH moet weer de agressor spelen met zijn managers die dus elkaar een probleem aanpraten..........
'Maar het is niet onze bedoeling om de markt in beweging te brengen,' zegt de woordvoerder van het concern in het AD.
Kijk, dat zijn nog eens uitspraken.