image

Het is ontzettend vervelend van mensenvoedingskundige Katan en zoveel anderen die het alsmaar herhalen. Tegen kwalen en de dood helpt fietsen en weinig eten. Dat zeggen ze.
Voor ons consumenten is dat vervelend omdat we voor het grote genieten in een lui leventje geboren zijn.

En zouden we doen wat de mensenvoedingskundigen verkondigen dan zouden de AutoRai en de genotmiddelenindustrie het wel kunnen schudden. Over dat laatste, het voortbestaan van de snoepfabriek, maakt de niet zozeer mensenvoedingskundige als wel natte vinger epidemioloog (epidemiologie is natte vingerkunde) professor Kok zich zelfs in het openbaar zorgen. Maar dat is niet nodig. De plezierfabriek redt zich wel en innoveert volop. Advertenties in het vakblad Distrifood getuigen er van. Een nieuwe Tom Pouce (Poes) en een nieuw ijsje, de eerste kandidaten dit jaar voor de gezonde voedingsprijs van het Voedingscentrum. In het taartje zit voortaan geen hard vet meer en in het ijsje zitten muesli en jam. Hee, daar zijn de bosvruchten weer terug, daar hadden we een tijd niet van gehoord.
Het snoep van Katja is dan wel niet gezonder gemaakt, maar Katja draagt de boodschap nog eens indringend uit als ‘Goed Nieuws: ‘Natuurlijk kleur- en smaakstoffen’. En nog altijd staat pontificaal voor op de zakjes winegums en drop van Katja: ‘Zonder vet’.

Advies, gratis en bij deze aan fabrikanten van geneeskrachtige yoghurtjes; je moet er op zetten: ‘100% Zonder Dooie Muizen’. Dat helpt.
Dit artikel afdrukken