Albert Heijn is een voor de hand liggend doelwit voor een prijsvergelijkingsactie. De marktleider blijft in de ogen van de consument nog altijd bij de dure supermarkten horen, alle acties en prijsverlagingen van Albert Heijn ten spijt.

Dit weekend liet Jumbo zien dat het zijn 'laagsteprijsgarantie' serieus neemt. De supermarkt zette de prijzenslag voort in een rechtstreekse vergelijking met Lidl.

Laagsteprijsgarantie
Jumbo ging opnieuw boodschappen doen. De super kocht 19 verschillende producten in de categorie aardappelen, groente en fruit. In de eigen supermarkt, bij de Albert Heijn én bij discountsuper Lidl. Die laatste is al vijf jaar op rij bekroond als de beste in groente en fruit.

'Wij vergelijken graag appels én peren’, kopt Jumbo boven de paginagrote advertentie in de weekendkranten. Jumbo blijkt in de vergelijking van ruim 8 euro goedkoper te zijn dan Albert Heijn. Maar ook Lidl legt het af: Jumbo is bijna 40 eurocent goedkoper dan Lidl, schrijft De Levensmiddelenkrant.

bonnenJumboAHLidl


‘Dat is nou de laagsteprijsgarantie van Jumbo. Ook op appels én peren’, zegt Jumbo.

Fotocredits: 'Apple and pear together', Apple and Pear Australia
Dit artikel afdrukken