"Lidl is opnieuw de keten die van zijn klanten het hoogste rapportcijfer krijgt voor de groente en fruit-afdeling," schrijft Distrifood. In het GfK Versrapport 2018, dat deze week verschijnt, herbevestigt Lidl zijn koppositie. In het GfK Versrapport krijgen 17 supermarktketens een rapportcijfer van hun klanten, voor groente en fruit, vers vlees en brood. Als eerste werd maandag de groente en fruitprijs uitgereikt door Joop Holla van GfK en hoofdredacteur Peter Garstenveld van Distrifood en Foodmagazine.

Lidl kreeg van zijn klanten voor de groente- en fruitafdeling het rapportcijfer 7,61. Vorig jaar was dat nog 7,59. Toen was dat cijfer ook voldoende voor de koppositie. De twee jaren daarvoor moest Lidl de eer aan Nettorama laten, dat dit jaar op de tweede plaats eindigt met een rapportcijfer van 7,58. De derde plaats is voor Albert Heijn met een 7,39. Albert Heijn eindigde vorig jaar nog op de zesde plaats. Onderaan de ranglijst staan Dirk (7,05), Aldi (6,92) en Spar (6,51). Gemiddeld krijgen de Nederlandse supermarktketens een 7,3 van hun klanten voor de groente en fruitafdeling.
Distrifood - Lidl blijft nummer één in groente en fruit
  • Deel
Druk af