imageBegin vorig jaar kwam in Engeland een rapport uit waaruit bleek dat de hersenen een vergeten 'orgaan' in onze voeding zijn.

In steden als New York, London, Parijs en Amsterdam maken 'betere' ouders zich zorgen om hun kroost. Kan het wel naar de goeie crèche, om daarna naar de goeie lagere school, om daarna naar de goeie middelbare te kunnen? En dat weer allemaal om het naar de goeie universiteit te krijgen. It's all about brains.

Unilever maakte eind december van vorig jaar bekend in te zetten op 'brainfood'. Waarom is dus duidelijk, evenals de keuze van de eerste in de serie: Blue Band Idee - goed voor de hersenen van je kinderen.

Na het hart is voor Unilever nu dus het hoofd aan de beurt. Danone neemt met de Actimel-serie de darmen onder zijn hoede. Pomegreat doet het hart dunnetjes over en richt zich op kanker en de zwangere vrouw. Enzovoorts, want functionals zijn een trend.

Het wordt zo heel overzichtelijk welk concern wat doet voor welk deel van je lijf. Vraag is alleen wie het total health management of op z'n minst de monitoring van de effecten gaat doen ;-)
Dit artikel afdrukken