imageEen succes voor de gezondheidsmarketeers van de grote voedselmerken en een klap in het gezicht van Albert Heijn. Het Ik kies Bewust logo kom je binnenkort ook tegen in 4500 restaurants.

Gezond en verantwoord eten onder het Ik Kies Bewust-logo wordt dagelijkse kost in de contractcatering. Veneca, de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties, en Stichting Ik Kies Bewust zijn overeengekomen dat het Ik Kies Bewust-logo kan worden uitgerold in de ruim 4.500 bedrijfsrestaurants van de leden van Veneca.

Nee dus. Gelukkig, niet in echte restaurants, maar wel in de kantine van je baas. Die gaat sinds gisteren mee in de gezondheidswaanzin die de Nederlandse voedselverkopers in producten willen stoppen. Lezers hier weten het: gezondheid zit in je leefstijl en je totale eetpatroon, niet in een Knorr-potje, zeker niet in een pak Fristi en al helemaal niet in een Cup-a-Soupje.

Groot succes dus. Het Gezonde Klavertje van AH komt er niet in. De industriele voedingsmakers kunnen iedere dag tussen de middag lekker hun reclame-uitzending doen. Op jouw bord. Gratis en voor niks. Bij je baas.

Gezondheid is business. Ik hoop dat de baas er wel wat reclamegeld voor terugkrijgt. En anders zou ik als AH flink gaan protesteren: sluikreclame.
Dit artikel afdrukken