Foodlog schreef er al eerder over: zuivelaar Arla komt terug met 'bommetje' Melkunie. Opvallend genoeg denken de meeste mensen dat Melkunie nooit weg is geweest, terwijl het toch tien jaar lang niet in de schappen gestaan heeft. Over de impact van een 'bommetje' gesproken.
De Deense melkverwerker Arla werd na de fusie van Friesland en Campina tot Royal Friesland Campina (RFC), eigenaar van het merk Friesche Vlag. Dat zorgde voor veel verwarring want houdbare melk onder het merk Friesche Vlag was van RFC en verse van Arla. Nergens voor nodig want Arla werd door deal ook eigenaar van het nog altijd heel populaire merk Melkunie.
In een persbericht meldt Arla vandaag: Melkunie is al 12 jaar niet meer verkrijgbaar maar behoort toch nog steeds tot de populairste zuivelmerken ooit. Opvallend want het oer-Hollandse merk is sinds 2001 niet meer te koop in de winkel. Tot vandaag, want meer dan een decennium later is Melkunie, het A-merk van dagelijkse zuivelproducten, terug van nooit weggeweest. Dat Melkunie nooit weg is geweest uit de hoofden van de Nederlanders blijkt uit De Merkenmonitor* van Trendbox. Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) weet zeker dat de producten van Melkunie nooit uit het schap verdwenen zijn. Melkunie wordt weer wat we van een zuivelmerk verwachten; voor iedereen, lekker gewoon en zonder fratsen. Melkunie is vanaf vandaag verkrijgbaar in het ‘koe-lschap’ met een breed assortiment zuivelproducten.
De herintroductie van Melkunie gaat gepaard met een reclamecampagne waarin goede oude bekenden hun rentree maken. Peer Mascini en Koe brengen Melkunie naar 'the next level' met 'gewoon lekkere zuivel, zoals zuivel bedoeld is'. Arla Foods, de moeder van Melkunie, schuift voor de Melkunieproducten het grootste deel van de Friesche Vlag dagverse zuivel aan de kant.
De nieuwe reclamecampagne met Mascini is alvast weer om te schateren:
Dit artikel afdrukken
In een persbericht meldt Arla vandaag: Melkunie is al 12 jaar niet meer verkrijgbaar maar behoort toch nog steeds tot de populairste zuivelmerken ooit. Opvallend want het oer-Hollandse merk is sinds 2001 niet meer te koop in de winkel. Tot vandaag, want meer dan een decennium later is Melkunie, het A-merk van dagelijkse zuivelproducten, terug van nooit weggeweest. Dat Melkunie nooit weg is geweest uit de hoofden van de Nederlanders blijkt uit De Merkenmonitor* van Trendbox. Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) weet zeker dat de producten van Melkunie nooit uit het schap verdwenen zijn. Melkunie wordt weer wat we van een zuivelmerk verwachten; voor iedereen, lekker gewoon en zonder fratsen. Melkunie is vanaf vandaag verkrijgbaar in het ‘koe-lschap’ met een breed assortiment zuivelproducten.
De herintroductie van Melkunie gaat gepaard met een reclamecampagne waarin goede oude bekenden hun rentree maken. Peer Mascini en Koe brengen Melkunie naar 'the next level' met 'gewoon lekkere zuivel, zoals zuivel bedoeld is'. Arla Foods, de moeder van Melkunie, schuift voor de Melkunieproducten het grootste deel van de Friesche Vlag dagverse zuivel aan de kant.
De nieuwe reclamecampagne met Mascini is alvast weer om te schateren:
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik kan het niet helpen: ik vond Bommetje leuk en deze ook. Voor mij genoeg reden om - mits'ie even vet is - voortaan volle melk van die ondeugende dame te willen. M'n Boerenland moet iemand anders dan maar kopen.
die meneer heet Mascini Dick :-)
en ja, hij is kostelijk, knappe revival.
Wat gaat de retail doen?
Jos, schande! Dank! Onze excuses aan de Melkunieman!
We passen het aan en gaan kijken hoe Google er - en met hen die het bericht overnamen - mee omgaat.
Echt Dick? Stap je door een leuke reclame over naar een ander melkpak? Boeiend. En heeft dat vooral met Bommetje te maken? Wordt melkunie dan het merk vd 'oudere jongere'?
En over die melkunie koeien, dat zijn toch niet dezelfde als de vroegere melkunie koeien. Of toch wel?