Op Marketing Online schrijft van Eck: Sinds het stopzetten van de bewierookte reclamecampagne van Harry de supermarktmanager zit heel marketing Nederland in spanning af te wachten waarmee Albert Heijn nu gaat komen. Het blijft ogenschijnlijk al heel lang stil, terwijl de concurrenten allemaal fors van zich laten horen. Maar schijn bedriegt, Albert Heijn heeft niet stil gezeten.

Albert Heijn ziet de trend van echt voedsel met echte verhalen van gepassioneerde telers, leveranciers, medewerkers en klanten. Albert Heijn is niet meer alleen voor de grote fabrikanten, maar geeft doelbewust kleine vernieuwende merken met een verhaal een plek in de winkel. In plaats van heel hard te toeteren over wat Albert Heijn te bieden heeft, durven zij het aan om de principes van Internal Branding te volgen. Eerst binnen beginnen en vervolgens de energie die zo ontstaat stap voor stap naar buiten uit dragen. Afgelopen week zag ik de film die Albert Heijn heeft gemaakt voor de interne organisatie.


De film - Everybody Appie - is stiekem ook voor mensen buiten de organisatie te bekijken. Kijk maar:



AH wil met 'chauffeur & CEO' Wouter Kolk weer sympathiek worden. Dat is duidelijk.

Fotocredits: Wouter, CEO & chauffeur AH, still uit de AH interne film, AH
Dit artikel afdrukken