Een mooi bewijs voor de discussie die we begin deze week voerden. Nico Poppelier vond dat de bezoekers bij het invullen van de enquete op de huishoudbeurs een sociaal wenselijk antwoord hadden gegeven. In het onderstaande artikel staat klip en klaar dat de antwoorden gemeend waren. Voer voor marketeers, die het nu zeker weten: je moet de Libelle-lezers hebben!
Mensen die betrokken zijn bij de veiligheid en gezondheid van voedsel en die hechten aan een milieu- en diervriendelijke productie, lezen ook vaak tuintijdschriften en de Libelle. Ze kijken naar talkshows op televisie, hebben vaker dan anderen geen baan en geen kinderen en het merendeel van hen is vrouw. Dat blijkt uit een onderzoek, dat het Landbouw Economisch Instituut (LEI) voor het ministerie van LNV heeft gedaan.
Het LEI onderscheidt op grond van het onderzoek de betrokken, de avontuurlijke, de gemakzuchtige en de behoudende eter. Het ministerie zou voor elke groep aparte voorlichtingscampagnes over gezonde voeding moeten maken, beveelt het instituut aan.
Mannen zijn vaker behoudende eters, die willen dat hun maaltijd lijkt op het voedsel dat ze als kind aten. In deze groep is het lezen van Privé en Story populair. Het opleidingsniveau is lager. De behoudende eters stemmen vaak op Wilders, de ChristenUnie of de SP.
Gemakzuchtige eters zijn ook meest mannen, die weinig belang hechten aan veiligheid of herkomst van voedsel. Ze eten omdat het nu eenmaal moet, lezen De Telegraaf, luisteren naar Radio 3FM, hebben een baan en weinig interesse voor politiek.
Mensen die veel bezig zijn met de herkomst of milieuvriendelijkheid van voedsel, zijn over het algemeen ook culinaire genieters. Deze avontuurlijke eters stemmen links, zijn hoger opgeleid en lezen de Volkskrant of NRC Handelsblad. Het LEI ondervroeg ruim duizend mensen.
bron: AGD
Dit artikel afdrukken
Mensen die betrokken zijn bij de veiligheid en gezondheid van voedsel en die hechten aan een milieu- en diervriendelijke productie, lezen ook vaak tuintijdschriften en de Libelle. Ze kijken naar talkshows op televisie, hebben vaker dan anderen geen baan en geen kinderen en het merendeel van hen is vrouw. Dat blijkt uit een onderzoek, dat het Landbouw Economisch Instituut (LEI) voor het ministerie van LNV heeft gedaan.
Het LEI onderscheidt op grond van het onderzoek de betrokken, de avontuurlijke, de gemakzuchtige en de behoudende eter. Het ministerie zou voor elke groep aparte voorlichtingscampagnes over gezonde voeding moeten maken, beveelt het instituut aan.
Mannen zijn vaker behoudende eters, die willen dat hun maaltijd lijkt op het voedsel dat ze als kind aten. In deze groep is het lezen van Privé en Story populair. Het opleidingsniveau is lager. De behoudende eters stemmen vaak op Wilders, de ChristenUnie of de SP.
Gemakzuchtige eters zijn ook meest mannen, die weinig belang hechten aan veiligheid of herkomst van voedsel. Ze eten omdat het nu eenmaal moet, lezen De Telegraaf, luisteren naar Radio 3FM, hebben een baan en weinig interesse voor politiek.
Mensen die veel bezig zijn met de herkomst of milieuvriendelijkheid van voedsel, zijn over het algemeen ook culinaire genieters. Deze avontuurlijke eters stemmen links, zijn hoger opgeleid en lezen de Volkskrant of NRC Handelsblad. Het LEI ondervroeg ruim duizend mensen.
bron: AGD
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik zie niet waarom dit iets 'bewijst', maar wel dat dierwelzijn en bio afhankelijk zijn van alleenstaande hoger opgeleiden die naar Pauw & Witteman kijken maar niettemin de Libelle lezen.
ok Dick, laat het geen 'smoking gun' zijn maar het onderstreept dat vrouwen die op de huishoudbeurs lopen niet met hun voeten stemmen, zoals Nico zo plastisch weet aan te geven. Ze hebben zorg voor de natuur, zijn bezig met gezondheid en doen, immers dat is 'helaas' in de meeste gevallen nog steeds zo, ook de boodschappen. Waarom liegen dan!
Ailko, waar doel je op wanneer je zegt 'waarom liegen dan'?
Het is duidelijk dat de industrie de wens van de vrouwelijke (?) consument niet volgt. Anderzijds, hoezit dat nu met die groenten in de Lidl. Lezen die deze blog niet, want nog steeds geen antwoord op de vraag hoe zij dat doen.
Ailko, je noemt me expliciet, dus een reactie kan niet uitblijven. Ik zie nergens een bewijs voor je stelling. Nu heb ik wiskunde gestudeerd, dus stel hoge eisen aan bewijzen. :-)
Ik hou het erop dat verkoopcijfers bij de kiloknaller meer bewijzen.
Dat is, zoals hier al zo vaak aan de orde geweest, het verschil tussen wat mensen zeggen te doen en wat ze echt doen. De geest is gewillig, maar het vlees is zo zwak, zegt het spreekwoord niet voor niks.