Coca Cola komt met een nieuw look die het imago van het frisdrankbedrijf verantwoorder moet maken.
"De vier colaflesjes of colablikjes (rood, grijs, groen en zwart) worden in ons nieuwe merkconcept broertjes, terwijl de flesjes met minder calorieën (grijs, zwart, groen) in het verleden als verre neefjes werden gepositioneerd van de originele rode fles." Dat zegt Coca-Cola's merkendirecteur Hilary Quinn. De nieuwe look is vanaf begin mei een feit op zowel producten als in reclame-uitingen. Dat schrijft BusinessInsider op basis van een persbericht.
Gelijkwaardig
Coca-Cola gaat naar een "one brand" in een aantal Europese landen, waaronder Nederland, die als testmarkt fungeren. Het merk vindt dat de verpakkingen in uitstraling nu te ver uit elkaar liggen en geen duidelijke familie-relatie uitstralen.
Aan het lettertype, het flesje of blikje verandert niets. De letters worden zichtbaar op een rode, groene, zwarte of grijze achtergrond. Daarmee worden alle calorie-varianten (grijs = Light, zwart = Zero, groen = Life) als gelijkwaardig neergezet
De Morgen schrijft: "Eigenlijk komt het er dus op neer dat ze in Atlanta de dieetrage eindelijk serieus nemen en voor vol aanzien.
Vanaf 8 mei zullen de 4 varianten in de winkel liggen. In reclame-uitingen zullen ze consequent naast elkaar worden getoond om mensen de keuze die bij hen past te kunnen laten maken. Niemand kan meer zeggen dat Coca je aan de suiker zet.
Fotocredits: Coca-Cola
Dit artikel afdrukken
"De vier colaflesjes of colablikjes (rood, grijs, groen en zwart) worden in ons nieuwe merkconcept broertjes, terwijl de flesjes met minder calorieën (grijs, zwart, groen) in het verleden als verre neefjes werden gepositioneerd van de originele rode fles." Dat zegt Coca-Cola's merkendirecteur Hilary Quinn. De nieuwe look is vanaf begin mei een feit op zowel producten als in reclame-uitingen. Dat schrijft BusinessInsider op basis van een persbericht.
Gelijkwaardig
Coca-Cola gaat naar een "one brand" in een aantal Europese landen, waaronder Nederland, die als testmarkt fungeren. Het merk vindt dat de verpakkingen in uitstraling nu te ver uit elkaar liggen en geen duidelijke familie-relatie uitstralen.
Aan het lettertype, het flesje of blikje verandert niets. De letters worden zichtbaar op een rode, groene, zwarte of grijze achtergrond. Daarmee worden alle calorie-varianten (grijs = Light, zwart = Zero, groen = Life) als gelijkwaardig neergezet
De Morgen schrijft: "Eigenlijk komt het er dus op neer dat ze in Atlanta de dieetrage eindelijk serieus nemen en voor vol aanzien.
Vanaf 8 mei zullen de 4 varianten in de winkel liggen. In reclame-uitingen zullen ze consequent naast elkaar worden getoond om mensen de keuze die bij hen past te kunnen laten maken. Niemand kan meer zeggen dat Coca je aan de suiker zet.
Fotocredits: Coca-Cola
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik zag reclame van die coca cola life pas onlangs in de supermarkt.
Weet iemand iets over de omzet van deze met het kruid stevia 'gezoette' drank? Net zo groot als die van de salade bij de McD die niemand schijnt te nemen, of valt het mee?
Wordt het in de aanbieding gedaan?
Hmm, deze tekst kreeg ik net in mijn mailbox over coca cola.
Website die er bij hoort:
coke kills reusable bottles
Coca-Cola is about to kill off one of its only responsible packaging systems in the world. It's forcing consumers in Germany to buy drinks in disposable plastic bottles, instead of more eco-friendly reusable bottles that have been used there for decades.
The current reusable bottles can be refilled up to 40 times. By forcing people to buy disposable, single-use plastic bottles, Coke's move will squander huge amounts of energy when the climate is already struggling from growing carbon emissions. And it will mean more waste when our oceans are already awash with trash.
Thousands of German SumOfUs members are already up in arms about Coke’s move. But they need our help to influence such a powerful global brand and to save this landmark reusable bottle system.
Tell Coke to say no to disposable bottles, and to maintain and expand its reusable bottle system.
1.9 billion Cokes are consumed every day around the world, and most of them come in disposable plastic bottles. Until now, Coca-Cola has been doing a relatively good job in Germany, with a nation-wide system to collect, clean and refill empty plastic bottles. But now the company wants to kill the landmark system -- when it should be expanding it around the world.
Coke says it is only cutting down on 0.5L and 1.5L reusable bottles, not the whole system. But it's a significant step backwards, and environmentalists warn that the company will kill off the reusable plastic bottles system entirely if we don’t speak up.
And this is just one example of Coke putting its corporate profits ahead of the environment. In Australia, the company recently went as far as suing a state that had established a new recycling system the company didn't like.
Tell Coke to expand its responsible packaging system, instead of killing it off.
If we all come together, we can win this. Coke’s $80 billion brand is everything to its executives, and the company spends millions on greenwashing. If we all come together, we can shame the world's biggest beverage company into introducing more reusable bottle schemes, not less.
As a community, we have shown what we can achieve when we stand together to stop mega corporations like Coca-Cola from destroying our planet and seas. Hundreds of thousands of SumOfUs members have called on supermarkets to clean up their supply chains and stop their suppliers from dumping toxic plastics in to the Mediterranean. Together, we have convinced Kellogg’s and Wilmar to support a sustainable palm oil policy. Similar organized consumer pressure has dramatically slowed the rate of deforestation in Brazil. Coca-Cola can be moved with public pressure too, but it's up to us to do it.
Paulien het draait bij coca cola maar om een ding, harde knaken. Business as usual, is puur een marketing dingetje onder de mom van duurzaam bezig zijn.
De groene versie van coca cola is een zeer goede zet.
Het is ook een vorm van zoet welke een deel van consumenten vraagt.
De medestrijders op het frisdrankenslagveld hebben al eerder de stevia-gezoete drank op de markt gebracht.
Het is er toch alweer enkele maanden en van aanbieding mag geen sprake zijn.
Het is een duidelijke promotievorm van coca geweest.
Dus met cc-life is een goede vierde nieuwe cola bij de familie gekomen.