"De vier colaflesjes of colablikjes (rood, grijs, groen en zwart) worden in ons nieuwe merkconcept broertjes, terwijl de flesjes met minder calorieën (grijs, zwart, groen) in het verleden als verre neefjes werden gepositioneerd van de originele rode fles." Dat zegt Coca-Cola's merkendirecteur Hilary Quinn. De nieuwe look is vanaf begin mei een feit op zowel producten als in reclame-uitingen. Dat schrijft BusinessInsider op basis van een persbericht.
Gelijkwaardig
Coca-Cola gaat naar een "one brand" in een aantal Europese landen, waaronder Nederland, die als testmarkt fungeren. Het merk vindt dat de verpakkingen in uitstraling nu te ver uit elkaar liggen en geen duidelijke familie-relatie uitstralen.
Aan het lettertype, het flesje of blikje verandert niets. De letters worden zichtbaar op een rode, groene, zwarte of grijze achtergrond. Daarmee worden alle calorie-varianten (grijs = Light, zwart = Zero, groen = Life) als gelijkwaardig neergezet
De Morgen schrijft: "Eigenlijk komt het er dus op neer dat ze in Atlanta de dieetrage eindelijk serieus nemen en voor vol aanzien.
Vanaf 8 mei zullen de 4 varianten in de winkel liggen. In reclame-uitingen zullen ze consequent naast elkaar worden getoond om mensen de keuze die bij hen past te kunnen laten maken. Niemand kan meer zeggen dat Coca je aan de suiker zet.
Fotocredits: Coca-Cola
De groene versie van coca cola is een zeer goede zet.
Het is ook een vorm van zoet welke een deel van consumenten vraagt.
De medestrijders op het frisdrankenslagveld hebben al eerder de stevia-gezoete drank op de markt gebracht.
Het is er toch alweer enkele maanden en van aanbieding mag geen sprake zijn.
Het is een duidelijke promotievorm van coca geweest.
Dus met cc-life is een goede vierde nieuwe cola bij de familie gekomen.