Coca Cola komt met een nieuw look die het imago van het frisdrankbedrijf verantwoorder moet maken.

"De vier colaflesjes of colablikjes (rood, grijs, groen en zwart) worden in ons nieuwe merkconcept broertjes, terwijl de flesjes met minder calorieën (grijs, zwart, groen) in het verleden als verre neefjes werden gepositioneerd van de originele rode fles." Dat zegt Coca-Cola's merkendirecteur Hilary Quinn. De nieuwe look is vanaf begin mei een feit op zowel producten als in reclame-uitingen. Dat schrijft BusinessInsider op basis van een persbericht.

Gelijkwaardig
Coca-Cola gaat naar een "one brand" in een aantal Europese landen, waaronder Nederland, die als testmarkt fungeren. Het merk vindt dat de verpakkingen in uitstraling nu te ver uit elkaar liggen en geen duidelijke familie-relatie uitstralen.

Aan het lettertype, het flesje of blikje verandert niets. De letters worden zichtbaar op een rode, groene, zwarte of grijze achtergrond. Daarmee worden alle calorie-varianten (grijs = Light, zwart = Zero, groen = Life) als gelijkwaardig neergezet

Coke_redo


De Morgen schrijft: "Eigenlijk komt het er dus op neer dat ze in Atlanta de dieetrage eindelijk serieus nemen en voor vol aanzien.

Vanaf 8 mei zullen de 4 varianten in de winkel liggen. In reclame-uitingen zullen ze consequent naast elkaar worden getoond om mensen de keuze die bij hen past te kunnen laten maken. Niemand kan meer zeggen dat Coca je aan de suiker zet.

Fotocredits: Coca-Cola