Horecafamiliebedrijf Van der Valk opende deze week de eerste Valk Versmarkt. De winkel is gelegen op het terrein van het Van der Valk hotel De Gouden Leeuw in Voorschoten.
Het gaat om een winkel van 850 vierkante meter met ongeveer 4500 artikelen in het assortiment. 'De winkel is volledig geënt op versproducten zoals brood, agf, vis, kaas en zuivel. Maar ook is er een koffieafdeling', schrijft Out-of-Home Shops. Tevens kun je er, met de producten uit de winkel, een maaltijd laten bereiden die je meeneemt voor thuis.
Blurring
De Valk Versmarkt betekent de tweede poging van het familiebedrijf om zich op de particuliere retailmarkt te begeven. Eerder was er in De Gouden Leeuw al een slagerij en wijnwinkel. Met de Valk Versmarkt zet Van der Valk een volgende stap en voegt zich bij de retailers die beleving aan hun foodconcept toevoegen. Met zijn Versmarkten komt met name Jumbo vanaf de supermarktkant de horecawereld binnen. De formules van bedrijven als Van der Valk en Jumbo groeien naar elkaar toe. In vakjargon wordt dat 'blurring' genoemd.
Een al langer bestaand initiatief van wegrestaurantketen Hajé langs de A27 bij Vianen, kwam onlangs in het nieuws omdat de daarbij horende bio-supermarkt het hoofd moeilijk boven water kan houden. Een blurrende verssuper langs de snelweg lijkt logisch, maar moet zich in de praktijk nog bewijzen.
Fotocredits: valkversmarkt.nl
Dit artikel afdrukken
Het gaat om een winkel van 850 vierkante meter met ongeveer 4500 artikelen in het assortiment. 'De winkel is volledig geënt op versproducten zoals brood, agf, vis, kaas en zuivel. Maar ook is er een koffieafdeling', schrijft Out-of-Home Shops. Tevens kun je er, met de producten uit de winkel, een maaltijd laten bereiden die je meeneemt voor thuis.
Blurring
De Valk Versmarkt betekent de tweede poging van het familiebedrijf om zich op de particuliere retailmarkt te begeven. Eerder was er in De Gouden Leeuw al een slagerij en wijnwinkel. Met de Valk Versmarkt zet Van der Valk een volgende stap en voegt zich bij de retailers die beleving aan hun foodconcept toevoegen. Met zijn Versmarkten komt met name Jumbo vanaf de supermarktkant de horecawereld binnen. De formules van bedrijven als Van der Valk en Jumbo groeien naar elkaar toe. In vakjargon wordt dat 'blurring' genoemd.
Een al langer bestaand initiatief van wegrestaurantketen Hajé langs de A27 bij Vianen, kwam onlangs in het nieuws omdat de daarbij horende bio-supermarkt het hoofd moeilijk boven water kan houden. Een blurrende verssuper langs de snelweg lijkt logisch, maar moet zich in de praktijk nog bewijzen.
Fotocredits: valkversmarkt.nl
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
:-) 'Blurren' gaat niet vanzelf. En betekent ook lang niet altijd extra kwaliteit en meerwaarde voor klant en/of toeleveranciers. Alert blijven en opbouwend - ook kritische - denkkracht toevoegen. Het zoeken naar synergie is goed! en een mooi proces. Lees ook reactie op artikel over het Streektransferium Linielanding aan de A27. www.foodlog.nl/short-news/detail/snelweg-streeksuper-haje-heeft-het-moeilijk/