Gistermiddag reikte de Nederlandse Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie de 'Merk van het Jaar awards' uit. Naast winnnaars in diverse productcategorieën werd er ook één overall winnaar aangewezen door de Nederlandse supermarktklanten. Dat werd dit jaar Campina, vóór Mona en Douwe Egberts.
De Merk van het Jaar awards werden dit jaar voor de 8e keer uitgereikt. De nominaties en uiteindelijke uitverkiezing zijn gebaseerd op een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. Daarbij beoordelen consumenten 86 merken op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Naast de overall-award won Campina ook in de subcategorie Zuivel, kaas en geelvetten.
Special Award voor Coca-Cola
De speciale award voor de beste verpakking werd toegekend aan Coca-Cola. De frisdrankgigant liet Chocomel en Nivea achter zich.
Fotocredits: Merk van het Jaar 2014
Dit artikel afdrukken
De Merk van het Jaar awards werden dit jaar voor de 8e keer uitgereikt. De nominaties en uiteindelijke uitverkiezing zijn gebaseerd op een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. Daarbij beoordelen consumenten 86 merken op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Naast de overall-award won Campina ook in de subcategorie Zuivel, kaas en geelvetten.
Special Award voor Coca-Cola
De speciale award voor de beste verpakking werd toegekend aan Coca-Cola. De frisdrankgigant liet Chocomel en Nivea achter zich.
Fotocredits: Merk van het Jaar 2014
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Wat wil je nou met zo'n prijs, elk jaar je momentje pakken om te zeggen hoe oersaai het is op de schappen van de supermarkt?
Grappig, jouw reactie want ik zat eigenlijk (ook) met enige scepsis dit artikel te lezen. Campina doet het heel goed, de andere merken ook natuurlijk maar het is hun werk...zoals alles waar prijzen voor uitgereikt worden. Waarom is dit dan "not done"? (voor mij) Omdat een merk is wat die zelf maakt denk ik en ja, de mening van de consument bepaalt dan wat het meest aan hun verwachting voldoet? Het is eigenlijk een marketingprijs?