De Nederlandse consument heeft Koopmans uitverkozen tot Merk van het Jaar 2016. Tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) kreeg Koopmans de overall-prijs uitgereikt. Voor het dit jaar voor de tiende keer georganiseerde merkenonderzoek beoordeelden Nederlandse supermarktklanten merken op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Tweede werd Bolletje, op de derde plaats eindigde Nutrilon. Mona won de Bijzondere Prestatie award, voor de sterkste online merkbeleving. In de 7 productcategorieën van het door GfK uitgevoerde consumentenonderzoek wonnen Grolsch (alcoholische dranken), Pickwick (non-alcoholische dranken), Bolletje (zoetwaren, brood en banket), Koopmans (kruidenierswaren), Mona (zuivel), Johma (vers, salades) en Pampers (persoonlijke verzorging, schoonmaak).
Distrifood - Merk van het Jaar 2016 - Distrifood
Lees ook
-
5
+Nederlandse voedselverwerkers tegen lange betaaltermijnen 13 apr 2018
-
0
+Calvé en Campina laten Pampers voorgaan als sterk merk 20 okt 2017
- 0 Belgisch glutenvrij koekje Generous ook voor lekkerbekken 3 dec 2016
- 0 Na 5 maanden stijging, flinke daling supermarktomzet juni 2 jul 2015
- 2 Merk van het jaar: Campina 31 okt 2014
- 0 Welk merk wint ‘Meest herkenbare verpakking’-award? 2 okt 2014
- 0 Levensmiddelenindustrie focust op product, merk én voedselveiligheid 14 mrt 2014
- 0 Omzetvolume voeding- en genotsmiddelen daalt 12 dec 2013
- 0 Smaak en prijs wegen voor consument zwaarder dan gezondheid 10 okt 2013
- 9 Wat komt er na de super en de horeca? 13 feb 2013
Waar en hoe werd dit aan de NL consument gevraagd? Heb er nooit iets van meegekregen.