De onderzoekers keken naar de voorkeuren voor merken frisdrank, koffie, bier, chocolade en auto's van koppels en individuen. Die verschillen vergeleken ze met de machtsverhouding en tevredenheid over de relatie. Vooral de minder dominante persoon in een relatie voelt zich ongelukkig wanneer de partner andere merken prefereert. De ondergeschikte persoon voelt zich vaak genoodzaakt in merkkeuze mee te gaan met de dominante partner. Andere merkvoorkeuren zijn geen reden om uit elkaar te gaan, zegt onderzoekster Danielle Brick. Toch geloven de onderzoekers dat die piepkleine ergernissen op de lange termijn wel effect op de relatie hebben. Het onderzoek is gepubliceerd in het
De onderzoekers keken naar de voorkeuren voor merken frisdrank, koffie, bier, chocolade en auto's van koppels en individuen. Die verschillen vergeleken ze met de machtsverhouding en tevredenheid over de relatie. Vooral de minder dominante persoon in een relatie voelt zich ongelukkig wanneer de partner andere merken prefereert. De ondergeschikte persoon voelt zich vaak genoodzaakt in merkkeuze mee te gaan met de dominante partner. Andere merkvoorkeuren zijn geen reden om uit elkaar te gaan, zegt onderzoekster Danielle Brick. Toch geloven de onderzoekers dat die piepkleine ergernissen op de lange termijn wel effect op de relatie hebben. Het onderzoek is gepubliceerd in het
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Als een voorkeur voor een ander merk de relatie zou kunnen schaden, wordt het tijd om eens wat cursussen te volgen over bijv. gezond communiceren in een relatie. Uiteraard is het fijn als mensen het met je eens zijn over wat je belangrijk vindt. Tegelijk als je daar niet op een bevredigende manier uit kan komen met iets kleins als een merk, zijn vermoedelijk de communicatieskillz ondermaatz.
Branddating