Onderzoek door The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox komt met de conclusie dat 64% van de Nederlanders de huidige voedselprijzen (te) hoog vindt. Maar 2% van de Nederlanders vindt de prijzen laag. Dat Nederlanders hun eten als duur ervaren mag opmerkelijk heten omdat eten in Nederland in vergelijking met de rest van Europa gemiddeld 4% goedkoper is.
The Food Agency noemt de resultaten 'verontrustend' omdat de voedselprijzen de komende jaren zullen gaan stijgen en hoge(re) prijzen noodzakelijk zijn om een duurzame agrarische sector en gezonde boerenstand in Nederland te behouden.
Dit artikel afdrukken
The Food Agency noemt de resultaten 'verontrustend' omdat de voedselprijzen de komende jaren zullen gaan stijgen en hoge(re) prijzen noodzakelijk zijn om een duurzame agrarische sector en gezonde boerenstand in Nederland te behouden.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Zolang er nog zoveel weggegooid wordt, is het nog te goedkoop. Met bijv. benzine gebeurt dat niet. Die is duur genoeg.
Tuinder Rob Baan twit dat 1/3 van Nederland na kan denken en de rest gek is. Kijk eens anders: heeft die tweederde ongelijk om zijn luxe leven te willen voortzetten? Goedkoop eten is immers goed voor de welvaart.
De charts geven aan dat mensen voedselprijzen hoog vinden (ten opzichte van wat dan?) maar de redactie van Food for Food voegt "te" toe in "Een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking (64%) vindt dat de huidige prijs van voedsel (te) hoog is." Slordig want dat "te" gaat eigen leven leiden, maar misschien dat de redactie van Food for Food nog andere delen van het onderzoek onder de pet heeft?
Ik denk dat 64% van de mensen alles (te) duur vindt....
Ik ben het met de onderstaande sprekers eens: het is een onderzoek waar een cijfer uitkwam, maar daar houdt het mee op.
Mark Soetman relateerde het op twitter aan een op dit moment op sociale media populair plaatje over de bestedingen aan voedsel in de wereld.