De kritiek richt zich met name op de site zelf. Frits Kremer zegt in de Levensmiddelenkrant: "De vormgeving van de site is abominabel slecht, het lijkt op een overheidsbrochure uit 1953 en erg gebruiksvriendelijk is hij ook niet. De website is absoluut niet gemaakt vanuit de consumentengedachte." Bovendien vergeet Duurzamereten.nl een thema: "Deze site mist het belangrijkste thema en dat is gezondheid. Het is een thema waar je misschien niet onmiddellijk aan denkt als het gaat om duurzaamheid, maar juist hier kan het platform een gat slaan. Met gezondheid krijg je de aandacht van consumenten."
Fotocredits: Duurzamereten.nl
Op 6 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik vind het wel humor, zo'n jaren 80 site. Geen hond die er naar zal kijken, onschuldig. Ik vraag me wel af welk bureau zo'n verschrikkelijke site nog durft te maken. Lijkt me niet echt een goede case.
Aha, ene Frits die het reclamespotje op die site niet kan waarderen, iets anders is het niet, vind de consument te weinig aangesproken. Onderstaand citaat staat er ook op:
""" Waarom lees ik niets over het thema gezondheid?
Het thema 'gezondheid' kan als een belangrijk onderdeel van verduurzaming beschouwd worden en veel Nederlandse bedrijven zijn ook actief bezig met verbeterslagen op dit gebied. Deze website is echter uitsluitend gericht op aspecten omtrent dierenwelzijn, milieu, arbeidsomstandigheden en eerlijke handel. """.
Het is wel bekent dat als je met gezondheidsclaims op je producten reclame gaat voeren je een hele berg modder over je heen krijgt. Veel meer dan dat schepje blubber van Frits. Enne, dat ene woord in het citaat heb ik niet geschreven, denk erom, het is een citaat, niet de mijne.