De Amerikaanse drankproducent Frank-Lin Spirits gaat alcohol in een plastic meeneemverpakking leveren. Het gaat om kleine zakjes van 50 ml die kunnen staan, in de vorm van een flesje. Met de nieuwe zakjes wil het bedrijf een nichemarkt aanboren. Het idee kwam van een Zuidafrikaanse boer die arbeiders op betaaldag kleine flesjes drank zag kopen. De nieuwe zakjes 'passen in een actieve lifestyle' aldus Frank-Lin. Ze kunnen zo mee op de picknick.
De drankzakjes bestaan uit een 3-lagen laminaat dat gemaakt wordt in Zwitserland door Amcor Flexibles Food. Ze worden gepresenteerd op de vakbeurs PackExpo in Chicago eind oktober. De drankjes komen in de winkel te liggen in displaydozen van 120 stuks. Frank-Lin verwacht in de toekomst ook mixdranken te leveren maar start nu met zakjes whisky, rum, wodka, gin en tequila.
bron: Packexpo
Dit artikel afdrukken
De drankzakjes bestaan uit een 3-lagen laminaat dat gemaakt wordt in Zwitserland door Amcor Flexibles Food. Ze worden gepresenteerd op de vakbeurs PackExpo in Chicago eind oktober. De drankjes komen in de winkel te liggen in displaydozen van 120 stuks. Frank-Lin verwacht in de toekomst ook mixdranken te leveren maar start nu met zakjes whisky, rum, wodka, gin en tequila.
bron: Packexpo
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
@Jacobus, je slaat de spijker op zijn kop. Deze melding had eigenlijk anders geschreven dienen te worden. Het past niet meer bij de opvatting die er nu is over alcohol. Verschillende bedrijven nemen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid( ook al doen ze dat om straks stevige sancties van de overheid te voorkomen) het geeft een signaal af!
Ik blijf het grappig vinden dat alcohol in een "actieve" levensstijl past. Ze weten het altijd fantastisch onder woorden te brengen!
Jacobus
Wouter, eerlijk gezegd heb ik geen idee wat die kleine flesjes 'doen'. Ik denk altijd dat ze zijn voor mensen die sporadisch een beetje nodig hebben in de keuken, maar niet drinken. Drinkers kopen een fles. Het spul blijft tenslotte maandenlang goed, dus komt toch wel op. Lijkt me .....maar ik ken dat gedrag niet.
Zelfde gaat vlgs mij op voor die jeugd: die drinkt van te voren 'in' en is al half lam voor ze 'echt' uitgaan. Ik maak het nooit mee en hoor alleen maar 'over' ze. Alweer geen idee dus.
Maar inderdaad ... als die zakjes leuk geprijsd zijn is het wel een vondst om die kinderen toch 'on the spot' van uitgaan aan betaalbare drank te helpen. Misschien is dan een zakje Cola ook wel een idee - voor een paar goedkope refills!
Monsterflesjes: zeker, dat heeft nut. Maar monsterzakjes? Daar zijn vlgs mij de serieuze destillaat-makers niet aan toe. Net als op wijn tot voor kort een kurk hoorde en geen schroefdop, hoort om een monster van een serieus product glas en alu-zakje.
Ik kan me dus - maar alweer: wie ben ik? - niet voorstellen dat distilleerders zitten te wachten op een nww verpakking.
Als je er een markt van zou maken - bijv. om heel kostbare whiskey's, cognacs en grappa's voor een breder publiek toegankelijk te maken (een prima idee trouwens!! - het bestaat in liefhebberskringen, maar zou best meer aandacht mogen hebben) - dan krijg je naar mijn bescheiden mening hetzelfde als met die kurk: ook al is de inhoud hetzelfde, het moet wel echt lijken, anders is het toch nep.
Dick, er bestaan allang miniatuurflesjes en daar is best veel vraag naar. Plastic is minder kwetsbaar, dat is het enige. Voor mensen die buiten werken is het best praktisch om na een lange week/dag op het land een borrel te kunnen drinken, maar dan niet met een hele fles opgescheept zitten. In hotels zie je ze ook. En het is een oplossing om b.v. meerdere whiskeys te kunnen proeven. Mijn slijter heeft daar zijn enorme kennis vandaan. Ook in het uitgaansleven zou het populair kunnen worden. En op scholen om drank op feestjes naar binnen te smokkelen en in de suikervrije cola te gooien.
@Dick, ik vrees dat ze voor de gimmick gegaan zijn ;-)