Onder consumenten blijkt een groeiende behoefte aan authentieke, eenvoudige producten te bestaan. Reden voor Campina-dochter Mona om volgende week een nieuw toetje te introduceren wat uit slechts vier ingrediënten bestaat. Het bevat geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen en heeft zo min mogelijk behandelingen ondergaan. Mona Puur wordt in vier klassieke smaken in éénpersoonskuipjes op de markt gebracht voor een prijs van circa 0,69 euro.
Wereldwijd maakt de SlowFood-beweging een grote groei door. SlowFood legt de nadruk op ambachtelijk en puur, en keert zich af van de grootschalige foodindustrie. Hoewel Mona niet de illusie heeft voor ambachtelijk door te kunnen gaan wil het met het nieuwe toetje wel inspelen op de trend. Daarbij heeft het zeker ook gekeken naar de groeicijfers voor ambachtelijke zuivel: van 34 miljoen liter in 2003 naar 39 miljoen liter in 2005. Da's toch bijna 15%!
bron: Foodholland
Dit artikel afdrukken
bron: Foodholland
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Lijkt mij een goed idee! Niets lijkt zo eenvoudig als ze het voorstellen.
Maar hoe garanderen ze dan het 'shelf life' van een week voor zo'n product?
Zullen we het maar eens gaan vragen aan Mona?