Onder consumenten blijkt een groeiende behoefte aan authentieke, eenvoudige producten te bestaan. Reden voor Campina-dochter Mona om volgende week een nieuw toetje te introduceren wat uit slechts vier ingrediënten bestaat. Het bevat geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen en heeft zo min mogelijk behandelingen ondergaan. Mona Puur wordt in vier klassieke smaken in éénpersoonskuipjes op de markt gebracht voor een prijs van circa 0,69 euro. Wereldwijd maakt de SlowFood-beweging een grote groei door. SlowFood legt de nadruk op ambachtelijk en puur, en keert zich af van de grootschalige foodindustrie. Hoewel Mona niet de illusie heeft voor ambachtelijk door te kunnen gaan wil het met het nieuwe toetje wel inspelen op de trend. Daarbij heeft het zeker ook gekeken naar de groeicijfers voor ambachtelijke zuivel: van 34 miljoen liter in 2003 naar 39 miljoen liter in 2005. Da's toch bijna 15%!

bron: Foodholland
Dit artikel afdrukken