Albert Heijn en het Rijksmuseum trekken de komende drie jaar samen op. In ruil voor een onbekend bedrag mag Albert Heijn het cultuurgoed in het museum commercieel uitbaten. Eerste product van de samenwerking: het 'Sinterklaas Rijksmuseum assortiment'.

Het Sint-Nicolaasfeest van Jan Steen
Vanaf deze week vinden we in de schappen bij AH Sinterklaassnoep dat gebaseerd is op het snoepgoed dat op het schilderij Het Sint-Nicolaasfeest van Jan Steen afgebeeld staat. Het speciale assortiment bestaat uit 'kruidnoten met steranijs, taai taai, speculaaspop, speculaasmix en speculaasplank', schrijft De Levensmiddelenkrant. Deze maandag bood algemeen directeur Sander van der Laan het eerste pakket aan aan de directeur van het Rijksmuseum, Wim Pijbes.

De komende drie jaar mogen we dus nog meer oude producten verwachten. Van der Laan: "Wij inspireren onze klanten elke dag met verhalen over lekker eten". Het moet niet moeilijk zijn daarvoor inspiratie te vinden in de rijke collectie van het Rijksmuseum. Met het Sinterklaassnoep laat Albert Heijn in ieder geval vast zien dat onze Sinterklaastraditie meer aanknopingspunten biedt dan alleen Zwarte Piet.

Meerdere partnerships
Eerder sloten ook Douwe Egberts en Heineken vergelijkbare partnerovereenkomsten met het Rijksmuseum. DE biedt een eigen Rijksmuseum-blend, Heineken verkoopt bierflesjes met Rembrandt-werken, meldt het FD. Kunst heeft sponsoring nodig.

Fotocredits: Het Sint-Nicolaasfeest, Jan Steen via wikipedia
Dit artikel afdrukken