Tesco's, een van de grote Engelse supermarktketens, trekt de stoute schoenen aan en komt met een huismerk alternatief voor de merkprodukten Benecol en Pro-Activ.
Bij Tesco's krijgen de met een cholesterol verlagend additief uitgeruste boters gezelschap van bovendien een spread, een yoghurt drink, een vaste yoghurt and melk. Deze produkten zullen een toevoeging krijgen met de plantaardige combinatie van sterol en stanol die Reducol heet. Deze stof wordt voor Tesco's gemaakt door het Canadese Forbes Medi-Tech.
Reden: er is veel vraag naar dit soort produkten in de UK, maar de merkprodukten worden als duur beschouwd. Aangezien hart- en vaatziekten in het land van de vetrijke ontbijten een belangrijke doodsoorzaak zijn - jaarlijks overlijden 120.000 Engelsen aan een hart en vaten gerelateerd probleem - wil Tesco's zijn verantwoordelijk nemen en gezonde produkten met toegevoegde waarde voor een concurrerende prijs kunnen bieden
Opvallend is dat de strijd om de consument tussen retailers en merkenproducenten inmiddels in het hart van de produktinnovatie blijkt te zijn aangekomen. Sterker nog: Tesco's neemt de leiding op een terrein dat door merkenindustrie is ontwikkeld.
Ik ben benieuwd hoeveel tijd nodig is om deze trend over de Noordzee naar onze grootgrutters te blazen.
Dit artikel afdrukken
Bij Tesco's krijgen de met een cholesterol verlagend additief uitgeruste boters gezelschap van bovendien een spread, een yoghurt drink, een vaste yoghurt and melk. Deze produkten zullen een toevoeging krijgen met de plantaardige combinatie van sterol en stanol die Reducol heet. Deze stof wordt voor Tesco's gemaakt door het Canadese Forbes Medi-Tech.
Reden: er is veel vraag naar dit soort produkten in de UK, maar de merkprodukten worden als duur beschouwd. Aangezien hart- en vaatziekten in het land van de vetrijke ontbijten een belangrijke doodsoorzaak zijn - jaarlijks overlijden 120.000 Engelsen aan een hart en vaten gerelateerd probleem - wil Tesco's zijn verantwoordelijk nemen en gezonde produkten met toegevoegde waarde voor een concurrerende prijs kunnen bieden
Opvallend is dat de strijd om de consument tussen retailers en merkenproducenten inmiddels in het hart van de produktinnovatie blijkt te zijn aangekomen. Sterker nog: Tesco's neemt de leiding op een terrein dat door merkenindustrie is ontwikkeld.
Ik ben benieuwd hoeveel tijd nodig is om deze trend over de Noordzee naar onze grootgrutters te blazen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook