Blogs worden steeds belangrijker als communicatiemiddel en -kanaal. Zo zijn er al 15 miljoen actieve blogs die gelezen worden door naar schatting 57 miljoen gebruikers. Hoe invloedrijk blogs zijn ervoer Apple, dat zijn aandelenkoers dramatisch zag dalen nadat een gezaghebbende techblog berichtte dat de lancering van Apple`s iPhone en het Leopard operating systeem ernstige vertraging zouden oplopen. De grote invloed danken blogs aan hun geloofwaardigheid. Zo onthult een studie dat 72% van de Amerikanen ontevreden is met de kwaliteit van de journalistieke berichtgeving. Tegelijkertijd vindt 55% dat blogs belangrijk zijn voor journalisten. De geloofwaardigheid heeft ook een grote impact op producten: eenderde van de respondenten ziet af van een koop na het lezen van negatieve feedback op een blog terwijl 52% overgaat tot een koop na het lezen van positieve feedback. Consumenten slaan de kwaliteit van bloginformatie ten slotte hoger aan dan die van conventionele advertenties of e-mailmarketing. Uit de studie komt een duidelijk profiel van de gemiddelde blogger naar voren. Deze is overwegend blank, woont in de Verenigde Staten, Duitsland, Japan of het Verenigd Koninkrijk, is overwegend niet ouder dan 30 jaar en man. Ten slotte prefereert het merendeel van de bloggers honden boven katten.
Bron: Advertising Age - p. 20
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
What makes a blog popular?
- are written by a blogger with high credibility in his/her field
- are well written
- are written for the readers, not just for the digerati
- acknowledge that the blogger doesn't have all the answers
- asks readers for their opinions and input
- reflect the personality and style of the blogger so people know with whom they are having the pleasure
- has a sense of humor and doesn't take itself too seriously
- has a high level of original content
- links to other interesting blogs and websites
- provides analysis that helps readers succeed
- has lots of examples that readers can apply
- is not afraid to have a strong point of view
- engages in conversation with readers who comment on posts
- is fun to read
- uses images to illustrate its points
- have short, pithy posts that are easy to read off a computer screen
Zie: whatsnextblog.com
Ik weet het heel zeker: wie serieus blogt, heeft helemaal geen tijd meer om een hond uit te laten. :-)
Merkwaardig: op weblogs wemelt het van de katten. Dus wat is er verder waar van dit bericht?