In het drie minuten durende filmpje valt een verlegen jongeman als een blok voor de caissière van de supermarkt. Ze keurt hem alleen geen blik waardig als hij samen met zijn vrienden een lading diepvriespizza's, ijs en hamburgers afrekent. Een meewarige blik bij een fles ketchup. 'Is dat je groente?' lijkt ze te vragen.

Keuzestress
Dan valt het kwartje. Een krop sla wordt liefdevol afgerekend. De jonge held waagt zich op het onbekende terrein van de verse, onbewerkte levensmiddelen. Hij slaat aan het koken. Overwint tegenslagen. Zijn vrienden moedigen hem aan. Het meisje ziet hem staan.

Totdat... ze niet meer achter de kassa zit maar buiten op hem staat te wachten en achterop bij hem op de brommer springt - met de tas verse etenswaren. Eind goed, al goed.



Intermarché besluit het filmpje met een boodschap: "Nous sommes producteurs et commerçants pour vous aider à manger un peu mieux tous les jours." In gewoon Hollands: wij maken en verkopen etenswaren zodat jij iedere dag een beetje beter kunt eten.

Cécile Janssen
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Het filmpje is binnen een paar dagen een half miljoen keer bekeken op YouTube en trok miljoenen kijkers op Facebook en Twitter.
Dit artikel afdrukken