De afspraak was dat tot dat gesprek niet over de inhoud van het plan met derden zal worden gesproken of mededelingen zullen worden gedaan. De FDF heeft dat nu toch een beetje gedaan.
De marge van supermarkten bedraagt momenteel tussen de 1 en 2%. Ze nemen in het beste geval 30% van Nederlandse boerenproducten af omdat daarmee de markt in Nederland geheel verzadigd is. Het is dan ook weinig waarschijnlijk dat de gesprekken veel zullen kunnen uithalen voor het collectief van boeren dat de FDF probeert voor de toekomst te redden.
Supermarkten kunnen individuele (groepen van) boeren prima een zwengel geven als ze een goed product hebben dat het publiek aanspreekt. Het overgrote deel zal zich echter vooral moeten wenden tot afnemers in het buitenland waar verreweg het merendeel van de magen zich bevindt dat Nederlands boerenproduct eet.
Op 5 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Vandaag vertelt Agractie dat het ook de samenwerking zoekt met de supermarkten. Van de kant van de leden van het CBL werd tegelijkertijd duidelijk dat ze niet zo enthousiast zijn over het Farmer Friendly keurmerk.