De newsroom van het weekend van 21 en 22 augustus 2021, de Foodlog-selectie van berichten die wij relevant vinden uit de (inter)nationale pers. Hier vind je onze voorgaande selecties.
De coronapandemie en lockdowns van 2020 en 2021 hebben de Britse ijsmakers een klap toegebracht. In 2020 heeft meer dan 70% van de leden van de Ice Cream Alliance (ijssalons, ijscomannen en ijskarren) fors minder omzet gemaakt dan het precoronajaar 2019, schrijft The Guardian (1.1).
'IJs bestellen als een pizza'
Maar deze tweede coronazomer duiken er opvallend innovatieve 'winners' op. Dé oplossing: thuisbezorgen. "Het was mentaal een totale ommekeer," zegt John Taylor, die mede-eigenaar is van het 130 jaar oude C&M Ices in Harrogate. Want hoewel de Britse ijsverkopers gewend zijn om met hun ijscokar naar de klant toe te gaan en deze met hun kenmerkende belletje of muziekje op hun aanwezigheid te attenderen, moesten ze nu hun klanten aanleren ijs te bestellen 'als een pizza'. De belletjes waren verboden omdat dat het risico met zich meebracht een toeloop te veroorzaken. Taylor lukte het door met behulp van sociale media hele straten zo ver te krijgen dat zij tegelijk bestelden.
IJs is géén seizoensproduct
Het tweede leerpunt: ijs is geen seizoensproduct. "Het is het perfecte 'opvrolijk-ding'; wanneer ben je ooit ongelukkig als je ijs eet?" vraagt Filippo Mancini, vierde generatie ijsmaker in het Schotse Ayrshire. Hij verzon de 'Belly Banger'. Iedere klant die het klaarspeelt om binnen een kwartier 12 bolletjes ijs (naar eigen keuze) op te eten, kreeg zijn aankoopgeld terug (£7,50). Het lukte misschien een tiental klanten, maar leverde vooral veel publiciteit op. Andere Britse ijsmakers organiseren workshops gelato maken, met herfst- en kerstsmaken.
De Ice Cream Alliance speelde dit jaar in op de ervaringen van 2020 met de Great British Ice-Cream Staycation-campagne. De Alliance-leden kregen marketing tools om hun zichtbaarheid op Instagram en Facebook te vergroten en simpele tips om elkaar aan te bevelen bij klanten ('Waar komt u vandaag? Schotland? Oh, kent u dan Mancini?). Het werkt als een tierelier.
Dit artikel afdrukken
'IJs bestellen als een pizza'
Maar deze tweede coronazomer duiken er opvallend innovatieve 'winners' op. Dé oplossing: thuisbezorgen. "Het was mentaal een totale ommekeer," zegt John Taylor, die mede-eigenaar is van het 130 jaar oude C&M Ices in Harrogate. Want hoewel de Britse ijsverkopers gewend zijn om met hun ijscokar naar de klant toe te gaan en deze met hun kenmerkende belletje of muziekje op hun aanwezigheid te attenderen, moesten ze nu hun klanten aanleren ijs te bestellen 'als een pizza'. De belletjes waren verboden omdat dat het risico met zich meebracht een toeloop te veroorzaken. Taylor lukte het door met behulp van sociale media hele straten zo ver te krijgen dat zij tegelijk bestelden.
IJs is géén seizoensproduct
Het tweede leerpunt: ijs is geen seizoensproduct. "Het is het perfecte 'opvrolijk-ding'; wanneer ben je ooit ongelukkig als je ijs eet?" vraagt Filippo Mancini, vierde generatie ijsmaker in het Schotse Ayrshire. Hij verzon de 'Belly Banger'. Iedere klant die het klaarspeelt om binnen een kwartier 12 bolletjes ijs (naar eigen keuze) op te eten, kreeg zijn aankoopgeld terug (£7,50). Het lukte misschien een tiental klanten, maar leverde vooral veel publiciteit op. Andere Britse ijsmakers organiseren workshops gelato maken, met herfst- en kerstsmaken.
De Ice Cream Alliance speelde dit jaar in op de ervaringen van 2020 met de Great British Ice-Cream Staycation-campagne. De Alliance-leden kregen marketing tools om hun zichtbaarheid op Instagram en Facebook te vergroten en simpele tips om elkaar aan te bevelen bij klanten ('Waar komt u vandaag? Schotland? Oh, kent u dan Mancini?). Het werkt als een tierelier.
3. Het 'nieuwe gezond'
Toelichting ›-
Covid-19: Why we can't count on herd immunity for protection
NewScientist -
Study finds nearly HALF of young people are scared of vaccine side effects
DailyMail -
Duizenden mensen raakten besmet bij EK-finale in Londen
RTL Nieuws -
End of PCR tests? Researchers develop alternative that they say is 'just as accurate' and faster
DailyMail
4. Overig
-
De evenementensector schreeuwt: ‘Rutte, dit beleid klopt voor geen anderhalve meter!’
Trouw -
Tienduizenden de straat op tegen coronaregels evenementen
BNR -
New York schudt coronajuk af met groots feest: ’Stad van hoop en veerkracht’
De Telegraaf -
Orkaan maakt einde aan megaconcert New York om einde lockdown te vieren
AD -
'Unmute Us': Marchers Demand Return of Dutch Music Festivals
Bloomberg -
Green Man: Festival returns in the Welsh mountains after Covid restrictions
BBC -
Uitbraak in Israël toont aan: vaccinatie garandeert geen coronavrij bestaan
de Volkskrant -
Pass sanitaire : une sixième journée de mobilisation prévue samedi à travers la France
FranceTVInfo -
België versoepelt coronarestricties vanaf 1 september
Het Financieele Dagblad
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
We zijn door Rood China en de westerse technocraten een nieuwe wereldwijde massapsychosische angstrealiteit ingeluisd. Het ‘nieuwe normaal’ door ww valse overheidspropaganda en hersenspoeling. We werden continue overspoeld met beelden van ziekte, ziekenhuizen, IC- patiënten, opgestapelde lijkzakken met inhoud, begrafenissen en rare Chinezen die spontaan op straat dood neervielen ‘door het corona virus’.
De geesten werden rijpgemaakt: ‘dit zou ons ook te wachten staan’ was de impliciete boodschap. Nergens ter wereld werd dit sterven op straat echter ooit gezien. Niemand die de vraag stelt waarom niet. Simpel: het waren Chinese staatsacteurs. ‘Geef mij de macht over de media en ik verander de hele wereld in varkens’ zei Joseph G. ooit en het werkt tot op de dag van vandaag.
De ‘experts’ drongen er op aan om niet werkende medisch uitziende mondkapjes te dragen, zelfs in de open lucht en bij 3 jarigen, en een steeds veranderende reeks zinloze, paranoïde therapierituelen uit te voeren om de sfeer van ‘dodelijke besmettingen’ te creëren en te benadrukken. Zinloze lockdowns en Sperzeit die bedrijven, gezinnen en relaties verwoestten en economieën de afgrond in dreven en de profiteurs tot miljonairs maakten.
De hele planeet was de totalitaire hel geworden. Maar Salvator Vaccinus Luminus van ‘het einde der tunnel’ was reeds nabij en de onversaagde weigeraars werden tot de nieuwe leprozen verklaard ‘die gevaccineerden konden besmetten’. Als dat kan deugt een vaccine niet weten we uit de wetenschap, dus heeft Het Vaccine hun hersens kennelijk ook al aangetast. Ungeimpfte ins Gas stond er in graffity ergens in Nieuw Normaal Duitsland (!) op een muur. ‘Ongevaccineerden vergassen’.
De ‘cijfers’ gaan op en gaan neer, wanneer het waar en wanneer het hen uit komt. Overal werd even sport en vakantie pauze ingelast want het ‘ging goed’ — eigenlijk wilden ze er zelf ook wel eens uit natuurlijk. Maar alras wordt de pseudopandemie theaterproductie en visuele propaganda weer opgepakt door de ww prikpooiers. De tot angst gedreven bevolking speelt hun spel verdoofd en vol overtuiging verder mee en gaat geheel op in de meelopersrol die hen vanaf het begin was toegedicht.
De dagelijkse niet aflatende nonsens die de robotische nieuwe normalen ons voorschotelen zijn niet bedoeld om te geloven maar om uit ons hoofd te leren en woordelijk te herhalen. Als een nieuw religieus dogma of het verkoopscript van de klantenservice van de fa. Gebakken Lucht B.V.
Theo, ik ga er van uit dat je het goed vindt, dat we de lezers er nog even op wijzen dat je jouw mening op jouw geheel eigen wijze uitdrukt.
Wel moet ik je toegeven dat overheden een grotere greep op ons persoonlijke leven hebben gekregen.
Waar ben je bang voor? Blijf jezelf er zijn al zoveel anderen.
5.1 In South Australia moeten mensen die naar de deelstaat Victoria zijn geweest moeten een bord voor hun huis hangen tijdens hun quarantine dat ze mogelijk besmet zijn. Dat nog als er in West Australie een worden gebouwd die volgend jaar open moet. Dit is best eng aangezien er ook militairen worden gebruikt voor de handhaving militairen worden gebruikt. Velen op social media zeggen dat Australie weer een [url=https://www.tampafp.com/australia-once-again-proves-it-is-basically-an-island-of-prisoners-with-covid-restrictions/] penal colony is terwijl anderen op social media de acties van Australische overheden vergelijken met die van Nazi Duitsland.
5.2 Onder het mom van Covid19 tegen te gaan zijn asielhonden afgemaakt omdat de overheid niet wilt de dat vrijwilligers gaan reizen.
Voor de liefhebbers dan: Maurice de Hond, de vaccinatietweesprong.