De nieuwe 'maatschappelijke' Kerstcampagne van Jumbo ging dit weekend in première. De campagne met het artiestenensemble dat gezamenlijk optreedt in de door René Froger geschreven kerstsingle kon echter lang niet iedereens goedkeuring wegdragen.
Op de sociale media buitelen de commentaren over elkaar heen. Van 'Dat dure Jumbo-gedrocht', via 'plagiaat van de Coca-Cola-kerstreclame' tot de 'klauwen met geld' voor de vele bekenden sterren. De maatschappelijke doelstelling - samen zorgen dat de Voedselbanken deze kerst extra maaltijden beschikbaar krijgen - blijft weinig over. Gelukkig voor Jumbo zijn er ook positieve commentaren op de 'spectaculaire actie', waarbij ook het Leger des Heils en nog 8 andere maatschappelijke organisaties betrokken zijn. Dat schrijft het AD.
Over hoe duur het maken van de commercial is geweest, is niets bekend. Wel gaat de opbrengst van de single 'Kerstmis vier je samen', net als de door Jumbo-klanten gekochte 'actie-kerst-gerechten', direct naar de Voedselbanken.
De commercial kun je hier bekijken.
Fotocredits: Jumbo
Dit artikel afdrukken
Op de sociale media buitelen de commentaren over elkaar heen. Van 'Dat dure Jumbo-gedrocht', via 'plagiaat van de Coca-Cola-kerstreclame' tot de 'klauwen met geld' voor de vele bekenden sterren. De maatschappelijke doelstelling - samen zorgen dat de Voedselbanken deze kerst extra maaltijden beschikbaar krijgen - blijft weinig over. Gelukkig voor Jumbo zijn er ook positieve commentaren op de 'spectaculaire actie', waarbij ook het Leger des Heils en nog 8 andere maatschappelijke organisaties betrokken zijn. Dat schrijft het AD.
Over hoe duur het maken van de commercial is geweest, is niets bekend. Wel gaat de opbrengst van de single 'Kerstmis vier je samen', net als de door Jumbo-klanten gekochte 'actie-kerst-gerechten', direct naar de Voedselbanken.
De commercial kun je hier bekijken.
Fotocredits: Jumbo
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Als je dan toch reclame maakt, dan maar zo. Hopelijk slaat het aan, en trekken ze het samen-voor-elkaar door naar hun reguliere campagnes.
Ik wist niet wat ik zag. Dat acteurs, zangers en andere artisten lekker bijschnabbelen is zo langzamerhand geen issue meer. Maar dat je in zo'n hypocriete kitsch commercial vol jatwerk en platte sentimenten gaat staan, vind ik onbegrijpelijk. De creatieve armoede druipt eraf, ook dat nog eens. Ik zou heel graag weten wie dit bedacht, goedgekeurd en briljant bevonden hebben en wat hun gedachten daarbij waren. Of nee, laat eigenlijk maar.
Precies zoals Jezus het bedoeld had, deze commercial.
In het kader van supermarkten en goed doen: Lidl gaat scholen van fruit voorzien
Wat vinden jullie van deze actie? Ik vind 'm persoonlijk een stuk smaakvoller. En het komt een stuk oprechter over.
Moet niet veel gekker meer worden. Nog ff en we moeten als producent van primaire producten geld toe geven om deze kwijt te worden, immers op iets gratis afgeven zit voor de Jumbo's en Lidl's geen marge.