De producten uit de nieuwe AH BASIC-lijn zijn nog goedkoper dan vergelijkbare (huismerk)producten bij discounter Lidl of budgetsuper Dirk van den Broek. De Levensmiddelenkrant maakte een prijsvergelijking met een boodschappenmandje met daarin 18 producten. AH blijkt gemiddeld 14,7% goedkoper dan de Lidl, het mandje kost daar 19,76 euro. Prijsvechter Dirk van den Broek is 4,5% duurder dan AH: 20,65 euro moet de klant afrekenen. Bij de Lidl kost het mandje 22,66 euro. "Hiermee is de Duitse harddiscounter 14,7 procent duurder dan AH", schrijft De Levensmiddelenkrant.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dit is niet verbazingwekkend in de door economisch rendement gestuurde marketingstrategie. AH was de duurste en wil om een groot marktaandeel te behouden van dat imago af maar zonder ( te veel) verlies van rendement. En dan zijn huismerken de aangewezen weg. Lidl was spotgoedkoop maar wil zonder verlies van dat imago meer winst maken en toch groeien in marktaandeel. En: huismerken zijn, inhoudelijk gezien, identieke producten dan de A-merken maar dan in een andere verpakking en tegen een andere prijs.
Wie is aan het eind het lijdend voorwerp? De producent / leverancier!
Patrick #5, op deze klant heeft AH het duidelijk overgebracht.
Als ik voor anderen boodschappen doe, verbazen ze zich over het feit dat AH zo goedkoop kan zijn.
Ik koop dus ook bijna nooit A-merken, maar test het e.e.a. aan huismerken of goedkoper.
AH heeft bepaald goede 'huismerk'-producten.
Het euro-shopper-'merk' (wordt nu langzamerhand vervangen door AH-basic) had een aantal fantastisch goede producten, die verdacht veel op bepaalde A-merken leken.
@Dick, misschien is het knap, maar het lijkt dat AH, in dit internettijdperk, het niet kan
overbrengen op de klant.
Ze lopen dus veelal nu rechtstreeks naar de buren zonder om te kijken naar AH.
Ik zeg al, zeer ongrijpbaar, dus heb ook niet DE oplossing of DE oorzaak.
Ik zou niet willen spreken over goed of fout.
Het is gewoon opmerkelijk dat AH de boot schijnt te missen.
Patrick, ik denk dat het heel knap is. AH heeft zo een assortiment voor de hele markt. Dat heeft geen van de supers op deze manier. AH wil hiermee iedereen. Vind je dat fout?
@Dick, het is wel een beetje ongrijpbaar de situatie van AH.
Dat ze zelfs in het internet tijdperk de consumenten niet meer kunnen bereiken is wel zorgelijk.
Ik zou niet vrolijk worden als ik AH manager of bestuurder was.
Immers waar ligt het aan denk je dan steeds......
Ik zou enorm aan mijzelf gaan twijfelen als ik bestuursvoorzitter was van AH.
Immers zelfs een prijzenoorlog gestart door luidt op de oorlogstrom te trommelen.
Later was het dan weer geen prijzenoorlog.
Toen weer wel, toen weer niet.......
Wel een beetje onduidelijk dus wat AH nu eigenlijk wil, draaien en draaien....
Dus ik zou extra vergaderingen inlassen, een soort van spoedoverleg.
Immers deze situatie kan niet eeuwig zo doorgaan natuurlijk.
Misschien leveranciers verder uitbuiten?
Of misschien consumenten nog vaker lokken met ziekmakend vee-industrie vlees?
Of misschien als AH een stiekem nog een deal maken zodat ze gentech soja witwassen onder de rtrs deal.
En dan gniepig tegen transparantie en labeling zijn.
Of heeft AH misschien een immens imago probleem als een leider dat geen leider is?