Patrick #5, op deze klant heeft AH het duidelijk overgebracht.
Als ik voor anderen boodschappen doe, verbazen ze zich over het feit dat AH zo goedkoop kan zijn.
Ik koop dus ook bijna nooit A-merken, maar test het e.e.a. aan huismerken of goedkoper.
AH heeft bepaald goede 'huismerk'-producten.
Het euro-shopper-'merk' (wordt nu langzamerhand vervangen door AH-basic) had een aantal fantastisch goede producten, die verdacht veel op bepaalde A-merken leken.
Dit is niet verbazingwekkend in de door economisch rendement gestuurde marketingstrategie. AH was de duurste en wil om een groot marktaandeel te behouden van dat imago af maar zonder ( te veel) verlies van rendement. En dan zijn huismerken de aangewezen weg. Lidl was spotgoedkoop maar wil zonder verlies van dat imago meer winst maken en toch groeien in marktaandeel. En: huismerken zijn, inhoudelijk gezien, identieke producten dan de A-merken maar dan in een andere verpakking en tegen een andere prijs.
Wie is aan het eind het lijdend voorwerp? De producent / leverancier!