Cherkizovo, een van Ruslands grootste varkensproducenten, introduceert dit voorjaar voor het eerst een reeks vleessnacks op de Russische markt. Daarmee breidt het concern het productportfolio verder uit. Volgens de Russische varkensgigant zal de introductie van de vleessnacks de totale omzet een boost geven, omdat (vooral gedroogde) vleessnacks al jaren in trek zijn onder de Russen. Jaarlijks groeit de verkoop van diverse vleessnacks met ongeveer 30%.

Uit recent onderzoek blijkt dat met name Russen tussen de 26 en 40 jaar, met een bovengemiddeld inkomen, snacks consumeren. Deze vleessnacks worden meestal gegeten tijdens het kijken naar films (51%) en daarnaast wordt het gezien als een manier om thuis (47%) en buitenshuis (40%) 'bij te tanken'.

Voor komende jaren verwachten analisten dat de groei stevig doorzet. Voor Cherkizovo is die voorspelling dé reden geweest om erop in te zetten.

Varkens, kip en kalkoen
De productmix is onderverdeeld in 3 verschillende groepen: snacks van varkensvlees, van kippenvlees en snacks gemaakt van kalkoen. Het doel is om de vleessnacks richting de herfst in het merendeel van de Russische winkels te verkopen.

Dit artikel maakt deel uit van de contentsamenwerking tussen Foodlog en Boerenbusiness.
Dit artikel afdrukken