Cécile Janssen
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Met de tv-spot en serie online video's wil Heineken benadrukken dat het merk "voor iedereen open staat, zelfs voor wie geen alcohol drinkt", aldus MarketingOnline.

Alle nationaliteiten en subculturen komen langs in de filmpjes. Ja, we zijn open, voor de rebel te paard en de rockende schoolfrik, de atleet en de hipster, is te zien in de filmpjes. "Maar oeps, we vergaten jou, als je niet van alcohol houdt", klinkt het dan opeens. Tot nu dan, want daar is de Heineken 0.0 voor. "We are open to all" zegt Heineken vol overtuiging, voor iedereen, van aliens tot mensen die geen alcohol drinken aan toe.

De campagne is te zien in Rusland, Israël en diverse Europese landen, waaronder Nederland. Ik moest een beetje grinniken, want ben er na het drie kijken nog steeds niet uit. Is het nou campagne voor het biertje-zonder, het merk of allebei (alcohol incluis)?


Dit artikel afdrukken