Foodbloggers, food trendwatchers en food marketeers beïnvloeden onze mening over eten en diëten, maar hun opvattingen zijn niet altijd wetenschappelijk onderbouwd. Hoe ga jij als diëtist of voedingskundige hiermee om? En wat zou jij kunnen of moeten doen tegen misleidende marketing en reclame?

Deze en meer vragen komen aan bod tijdens het internationale symposium Food(con)fusion Framing Food Facts van De Haagse Hogeschool. Met onder meer de volgende sprekers: Andrew Burman, CEO van de British Dietitians Association, Charlotte de Backer, hoofddocent aan het Departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen, Vlaams Instituut Gezond Leven en Bernd van der Meulen, European Institute for Food Law.

Het symposium wordt ieder jaar georganiseerd door studenten van de deeltijdopleiding Voeding en Diëtetiek van de Haagse Hogeschool en de AP Hogeschool Antwerpen. Het is onderdeel van een internationale week waarbij kennisuitwisseling en debatvoering centraal staan.

De dag is bedoeld voor studenten, diëtisten, voedingswetenschappers, voedingsdeskundigen, marketeers en communicatiedeskundigen uit de voedingsindustrie en iedereen die actief is op het gebied van media en voeding.

Klik hier om je aan te melden.

Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Informatie
Datum: vrijdag 8 februari
Tijd: 12:30 – 18:00 uur
Locatie : De Haagse Hogeschool, Johanna Westerdijkplein 75, 2521 EN Den Haag
Prijs: gratis, aanmelden verplicht
Dit artikel afdrukken