De frisdrankgigant kreeg in Zweden in hoger beroep ongelijk in een rechtszaak die rond de ‘groene’ frisdrankvariant met stevia draait. Dat betekent dat Coca-Cola in reclames en op de Life-producten niet langer mag verwijzen naar de 'natuurlijke oorsprong' van het stevia-zoet.

De rechter vindt dat elke verwijzing naar de natuurlijke oorsprong van de gebruikte zoetstof misleidend is, meldt RetailDetail. De ‘groene’ variant van Coca-Cola dankt zijn zoete smaak aan “chemische getransformeerde substanties” en dus niet aan “ingrediënten die als dusdanig in de natuur voorkomen”, aldus de rechter. Dit zou consumenten op het verkeerde been zetten.

Coca-Cola accepteert de beslissing van de rechter, maar is niet van plan zijn slogan in andere landen aan te passen. De claim wordt “ondersteund door de industrierichtlijnen in andere landen”, aldus Coca-Cola.

Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Dit artikel afdrukken