Wel scoorde de commissie een duidelijk punt bij de mediamacht en het taalgebruik van Dr. Oz, die erkent dat hij een 'cheerleader'-functie en ook macht heeft door zijn zichtbaarheid en professionele geloofwaardigheid. Hij realiseert zich ook dat het zijn collega's bij de Federal Trade Committee (belast met onderzoek naar fraudeleuze reclameclaims) moeilijk gemaakt heeft door bepaalde producten aan te prijzen - zijn uitspraken werden immers graag gebruikt voor reclamedoeleinden. Maar zonder 'passie' kan niemand preken, stelt Dr. Oz. Hij let naar eigen zeggen dan ook al twee jaar minutieus op zijn uitspraken - hetgeen door de commissie met een tegenvoorbeeld meteen weerlegd wordt. Senator Claire McCaskill: "Niemand zegt je dat je geen passie mag gebruiken. Maar passie in verband met de woorden 'wonderpil' is een recept voor ellende".
Op 6 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
En het schijnt dat die mevrouw de senator allerlei budgetgelden heeft ontvangen van oa monsanto en big pharma bedrijven: steekpenningen dus waar zouden de belangen voornamelijk liggen?